Ściąga patronuje studentom
Obóz adaptacyjny dla studentów pierwszego roku odbywa się pod patronatem portali internetowych oferujących uczniom i studentom ściągi, gotowe wypracowania, a nawet prace magisterskie i licencjackie za pieniądze - czytamy w "Dzienniku
Polskim".
01.09.2005 | aktual.: 01.09.2005 07:45
Od poniedziałku grupa ponad 600 studentów pierwszego roku z kilku polskich uczelni wypoczywa w ośrodku Jawor nad Soliną. Na obozie młodzi ludzie mają dowiedzieć się np. kto jest kim na uczelni i jak przetrwać pierwszą sesję. Sponsorem wyjazdu jest m.in. producent piwa, a patronem medialnym trzy portale internetowe - sciaga.pl, matura.pl i korba.pl.
Pierwszy z nich oferuje bogatą bazę ściąg i wypracowań. Drugi handluje "super ściągami UV", "ultra cienkimi tajnopisami", długopisami z wbudowaną ściągą oraz innymi akcesoriami mogącymi wywieść w pole najczujniejszego egzaminatora - czytamy w dzienniku.
Trzeci portal "to miejsce, w którym każdy może znaleźć materiały potrzebne do egzaminów, referatów i innych podobnych zabierających cenny czas przedsięwzięć". Z korba.pl można dodatkowo przenieść się na stronę internetową oferującą prace magisterskie i licencjackie za pieniądze.
"Nie mogę w to uwierzyć, przecież uniwersytet walczy ze ściąganiem" - denerwuje się prorektor UJ ds. dydaktyki prof. Andrzej Chwalba. Według profesora patronat nad studencką imprezą portali propagujących ściąganie jest niepokojącym zjawiskiem.
Nietypowym patronatem zbulwersowane jest również ministerstwo edukacji, które dofinansowało wyjazd kwotą 35 tys. zł. "Martwi mnie fakt, że studenci wybrali na swoich patronów medialnych instytucje, które zajmują się tego typu działalnością" - mówi gazecie rzecznik resortu edukacji Mieczysław Grabianowski.
"Jednak ministerstwo nie miało na to żadnego wpływu, gdyż we wniosku o dofinansowanie złożonym przez samorząd studentów UJ nie było żadnej wzmianki o patronach medialnych" - dodaje rozmówca "Dziennika Polskiego".(PAP)