Rusza kampania społeczna "Samobójcy"
Celem akcji jest zebranie funduszy poprzez przekazanie 1% naszego podatku dochodowego dla Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Bohaterami kampanii są Asti i Kea - psie siostry, które wystąpiły na zdjęciach prasowych oraz Pola, grająca w filmie reklamowym. Dlaczego „Samobójcy”?
„Poprzez obrazową metaforę chcieliśmy pokazać, że zwierzęta, podobnie jak ludzie, też czują, ale w przeciwieństwie do nas nie mogą powiedzieć jak jest im źle” – komentuje Joanna Krysińska, Copywriter.
Do akcji przyłączyły się kina, prasa, radio, portale internetowe i niestandardowe media – oddając za darmo swoje miejsca reklamowe. Agencja Grey Worldwide Warszawa zrealizowała kampanię bezpłatnie.
”Zachęcam do przekazania 1% podatku dochodowego na rzecz bezdomnych i maltretowanych zwierząt – mówi Wojciech Muża z TOZ. Dzienne utrzymanie jednego z nich to 5 złotych. Dla nas to tak mało, a dla nich – bardzo wiele” – dodaje.
Kampania „Samobójcy” ruszyła 24 lutego i potrwa do końca kwietnia. Składają się na nią: film reklamowy, spot radiowy, reklama prasowa, reklama banerowa w internecie i serwis internetowy pod adresem ww.toz.pl (czynny od piątku). Całość została zrealizowana nieodpłatnie. Reżyserem filmu reklamowego jest Marek Dawid, który pracował m.in. przy: „Pannie z mokrą głową”, „Młodych wilkach”, „Słodko – gorzki”. Dawid jest też bardzo cenionym realizatorem filmów reklamowych. Montażem zajął się Cezary Grzesiuk, mający na swoim koncie pracę przy takich produkcjach jak: „Quo Vadis”, „Skazany na Bluesa”, „Stara Baśń”, „Ogniem i mieczem”. Fotografie do reklamy prasowej wykonał Wojtek Wieteska zaś aktor Adam Ferency podłożył głos w radiowych i telewizyjnych spotach.
Zebrane środki finansowe przeznaczone będą na zakup najbardziej potrzebnych leków i szczepionek, na wyposażenie schronisk i interwencje terenowe. Przede wszystkim jednak – na ratowanie zagrożonych zwierząt.
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce co roku ratuje od śmierci setki zwierząt, które cierpią nie tylko dlatego, że są bezdomne; często krzywdy doznają od swoich opiekunów. Inspektorzy TOZ-u interweniują ok.10 tys. razy rocznie. Codziennie spotykają się z wyrafinowanym okrucieństwem ludzi wobec bezbronnych zwierząt. Poparzenia kwasem, smołą, pobicia i głodzenie to tylko niektóre formy znęcania się nad nimi. Dlatego kampania ma także uwrażliwić ludzi na takie zachowania, uświadomić im ten problem.
W Polsce opieka nad zwierzętami nie jest dotowana z budżetu państwa. TOZ nie ma także możliwości uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej. W osiemnastu schroniskach, które prowadzi organizacja mieszka 12 tysięcy psów i 4 tysiące kotów. Wszystkie czekają na pomoc. Zdane są wyłącznie na hojność swoich darczyńców. Niestety, wielu z nich zmniejszyło swoje wsparcie. Wszystko to ma odzwierciedlenie w pogorszeniu sytuacji podopiecznych TOZ. Wiele działań i programów realizowanych przez organizacje zostało wstrzymanych. Tysiące zwierząt zostanie bez właściwiej opieki.
TOZ to najstarsza polska organizacja społeczna; ma ponad 140 lat. Prowadzi 18 schronisk dla zwierząt w całej Polsce. Największym osiągnięciem TOZ jest doprowadzenie do uchwalenia Ustawy o Ochronie Zwierząt, 21 sierpnia 1997 roku.Przedstawiciele TOZ, którzy są odpowiedzialni za kampanię to Wojciech Muża, Sekretarz Generalny TOZ i Piotr Jaworski, Krajowy Inspektor TOZ.