Rover bliżej Daewoo-FSO
Według informacji "Rzeczpospolitej" brytyjski "Rover"
zacznie produkować samochody w warszawskim Żeraniu.
10.02.2004 | aktual.: 10.02.2004 06:52
Przez cały poniedziałek trwały negocjacje pomiędzy Roverem, polskim skarbem państwa, przedstawicielami Daewoo-FSO i amerykańskiej firmy Nucarco, importera yugo do USA.
"Za trzy tygodnie nowy doradca, tym razem polski Cornerstone Partners, nie brytyjski Deloitte, ma przedstawić polskiej stronie nowe warunki tego przedsięwzięcia" - powiedział "Rz" Janusz Woźniak, prezes Daewoo-FSO. Gdyby tak się stało, do zwrotu w sprawie utworzenia na majątku Daewoo-FSO New Small Company doszłoby w rok po terminie, jaki Brytyjczycy wyznaczyli jako ostateczny. "Nadal chcemy produkować samochody w Polsce" - dodał Nick Stephenson, wiceprezes MG Rover.
MG Rover chciał produkować rocznie w Polsce początkowo 80 tys. samochodów, w 2012 r. 100 tys. sztuk. Miały być sprzedawane w Polsce i eksportowane do sieci Rovera. 9 lutego ubiegłego roku oczekiwano, że porozumienie w tej sprawie zostanie podpisane. Wówczas Daewoo-FSO i polskie banki wierzycielskie spełniły najważniejsze warunki, ale Brytyjczycy nie zdecydowali się na zawarcie umowy. Złożyli natomiast bankom nową propozycję przekreślającą dotychczasowe ustalenia. Polskie banki poinformowały: "Zaakceptowanie nowych warunków powodowałoby narażenie New Small Company i dotychczasowych wierzycieli FSO-Daewoo na niedopuszczalne ryzyko prawne i ekonomiczne" - przypomina "Rz".
Dziennik podkreśla, że jednak przez ten rok nie stracił kontaktu z polskim skarbem państwa i żerańską fabryką. (PAP)