Ronaldinho twarzą Konica Minolta
Brazylijski piłkarz Ronaldinho jest twarzą kampanii reklamowej
firmy Konica Minolta. Reklamy pod hasłem "The skills to win" można
zobaczyć w telewizji oraz prasie.
Koncern Konica Minolta rozpoczął w polskich mediach kampanię reklamową z udziałem brazylijskiej gwiazdy futbolu Ronaldinho. Działania skierowane są do klientów, dystrybutorów i partnerów biznesowych firmy. W ramach kampanii zaplanowano emisję 30 -sekundowych spotów w TVN24 oraz TVN CNBC Biznes. Reklamy pojawiły się również w prasie branżowej i biznesowej.
Celem kampanii jest zwiększenie rozpoznawalności marki Konica Minolta w grupie docelowej oraz zwrócenie uwagi środowiska biznesowego na to, że każda firma może "ulepszyć swoją grę" poprzez wybór właściwych rozwiązań do druku oraz zarządzania dokumentami.
Spot telewizyjny utrzymany jest w konwencji meczu piłkarskiego. Na boisko wybiega drużyna w barwach Konica Minolta. Po chwili okazuje się, że każdy z 11 zawodników to&Ronaldinho. Rozpoczyna się pasjonująca gra. Drużyna jest gorąco oklaskiwana przez kibiców zgromadzonych na stadionie. Reklama kończy się ujęciem nowego urządzenia Konica Minolta z serii bizhub oraz hasłem "The skills to win".
Kampania w polskich mediach jest częścią globalnego projektu marketingowego Konica Minolta. W marcu reklamy z Ronaldinho emitują stacje telewizyjne w 54 krajach. Spotom towarzyszą reklamy w prasie, Internecie oraz działania public relations.
W Polsce za dobór i zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy Starcom.