RMF liderem, ostro w dół Trójka
Radio Track: powiększa się przewaga RMF FM nad Radiem Zet, w górę
również radio Wawa i Tok FM - na przeciwnym biegunie Trójka.
Szczegółowe dane w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
13.05.2008 08:00
Najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company (luty-kwiecień 2008) pokazuje, że 2008 rok należy do radia RMF FM.
Udział radia RMF FM w rynku słuchalności wyniósł w ostatnim badaniu 23,1 proc. co w stosunku do analogicznego okresu rok temu oznacza wzrost o 0,5 punkt proc. Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet z 18,9 proc. udziałem w rynku (poprzednio 19,2 proc.).
Na podium znalazła się jeszcze "Jedynka" z wynikiem 12,3 proc. (bez zmian) a czwartym miejscu uplasowała się "Trójka" - 5,9 proc. (spadek o 0,7 punktu procentowego).
SMG/KRC Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2007 Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2008
Wirtualnemedia.pl Udział w rynku Zasięg dzienny Udział w rynku Zasięg dzienny
Stacje ogólnopolskie
Radio RMF FM 22,60% 27,50% 23,10% 29,00%
Radio Zet 19,20% 24,30% 18,90% 24,50%
Jedynka 12,30% 13,70% 12,30% 14,40%
Trójka 6,60% 7,30% 5,90% 6,90%
Radio Maryja 2,10% 3,10% 2,20% 3,40%
Dwójka 0,70% 1,30% 0,60% 1,10%
Bis Polskie Radio 0,30% 0,70% 0,30% 0,40%
Stacje ponadregionalne
Radio Wawa 0,90% 1,30% 1,30% 1,80%
Radio TOK FM 1,00% 1,30% 1,20% 1,50%
Grupy radiowe
Grupa TIME [46] 9,10% 12,20% 9,0% (48) 12,70%
Audytorium [17] 4,90% 7,20% 4,60% 7,40%
Grupa Agora [28] 3,90% 5,30% 3,70% 5,40%
Grupa RMF b.d. b.d. 2,90% 4,20%
Grupa Eurozet b.d. b.d. 2,90% 4,90%
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, luty-kwiecień 2007, ogół badanych, wiek: 15-75, próba: 23036. Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, luty-kwiecień, próba: 23 051
Porównując dane "miesiąc do miesiąca" najwięcej zyskało radio Wawa.
Stacje ogólnopolskie
Radio RMF FM 23,10% 23,30%
Radio ZET 18,90% 18,80%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 12,30% 12,50%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 5,90% 5,60%
Radio Maryja 2,20% 2,40%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,60% 0,50%
Bis Polskie Radio 0,30% 0,30%
Stacje ponadregionalne
Tok FM 1,20% 1,10%
Radio Wawa 1,30% 1,10%
Grupa TIME [47] 9,00% 9,40%
Audytorium [17] 4,60% 4,60%
Grupa AGORA [26] 3,70% 3,70%
Grupa Eurozet [29] 2,90% 2,90%
Grupa RMF [19] 2,90% 2,60%
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC