Reklama wprowadzająca w błąd

Spółka Tel-Art sprzedająca wysyłkowo preparaty wspomagające odchudzanie naruszyła prawo - uznał Prezes UOKiK.

W jego ocenie prezentowane w reklamie informacje dotyczące specyfików są nieprawdziwe. Prezes Urzędu nakazał spółce zaniechanie nieuczciwych praktyk Spółka Tel-Art zajmuje się dystrybucją preparatów odchudzających Kuracja 309, Tabletka LA-121, AosaFit. Podstawą wszczęcia postępowania przez Prezesa UOKiK były ogłoszenia reklamujące specyfiki ukazujące się w czasopismach wysokonakładowych. Przedsiębiorca podawał informacje o nadzwyczajnej skuteczności środków w zwalczaniu nadwagi oraz o ich błyskawicznym działaniu. Uwiarygodnieniu tych twierdzeń miały służyć opinie bliżej nieokreślonych specjalistów. Spółka zamieszczała także w swoich reklamach wypowiedzi osób, które rzekomo skorzystały z produktów, zachwalających efekty stosowania kuracji – schudłam 28 kg w mniej niż 9 tygodni, nie odmawiając sobie tego co lubię.Na podstawie opinii Instytutu Żywności i Żywienia Prezes UOKiK ustalił, że zamieszczone w reklamie informacje na temat skuteczności preparatów są nierzetelne. Ponadto twierdzenie, że kuracja
preparatami firmy powoduje spadek wagi bez jakiejkolwiek zmiany dotychczasowej diety i bez dodatkowej aktywności fizycznej jest nieprawdziwe i wprowadza konsumentów w błąd.

Powyższe działania spółki Tel-Art, w opinii Prezesa Urzędu, stanowią praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na publikowaniu nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy. Wobec powyższego nie mogą być dalej stosowane.

Spółka została zobowiązana do publikacji oświadczenia, że zamieszczała w reklamach informacje wprowadzające w błąd. Prezes UOKiK nie nałożył na przedsiębiorcę kary finansowej, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Jeśli jednak Tel-Art nie zastosuje się do prawomocnej decyzji i nie zaprzestanie działań naruszających przepisy, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Nie jest to pierwsza decyzja Prezesa UOKiK, w której stwierdzono naruszenie prawa przez Tel-Art. W 2005 roku Prezes nakazał spółce wycofanie reklamy prezentującej nieprawdziwe informacje dotyczące oferowanego specyfiku ReduFizz (również wspomagającego odchudzanie)
. Spółka zastosowała się do prawomocnej decyzji i wycofała kwestionowaną reklamę.

Źródło artykułu: WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Balony z Białorusi nad Polską. Odnaleziono siedem obiektów
Balony z Białorusi nad Polską. Odnaleziono siedem obiektów
Zamach w Syrii. W meczecie zginęło sześć osób
Zamach w Syrii. W meczecie zginęło sześć osób
Putin otwarty na "wymianę terytoriów". Jednego regionu nie chce oddać
Putin otwarty na "wymianę terytoriów". Jednego regionu nie chce oddać
Putin bohaterem kreskówki propagandowej. Dzieci będą oglądać go w telewizji
Putin bohaterem kreskówki propagandowej. Dzieci będą oglądać go w telewizji
Kim pochwalił się okrętem. W budowie mogła pomóc Rosja
Kim pochwalił się okrętem. W budowie mogła pomóc Rosja
"Pas transmisyjny śmierci". Tak w Rosji porywają na front
"Pas transmisyjny śmierci". Tak w Rosji porywają na front
W rosyjskim mieście wysiadło ogrzewanie. Na zewnątrz siarczysty mróz
W rosyjskim mieście wysiadło ogrzewanie. Na zewnątrz siarczysty mróz
Rosja atakuje ukraińskie porty. Drony uszkodziły zagraniczne statki
Rosja atakuje ukraińskie porty. Drony uszkodziły zagraniczne statki
Wyjął pistolet i chciał strzelać. Próba zamachu w Kijowie
Wyjął pistolet i chciał strzelać. Próba zamachu w Kijowie
Zdrada stanu w Ukrainie? Są zdjęcia z aresztowania
Zdrada stanu w Ukrainie? Są zdjęcia z aresztowania
Mroźny poranek w części Polski. Spora różnica temperatur
Mroźny poranek w części Polski. Spora różnica temperatur
Stan wyjątkowy w Los Angeles. Nawałnice przyniosły chaos
Stan wyjątkowy w Los Angeles. Nawałnice przyniosły chaos