Trwa ładowanie...
d47ekxe
policja
25-04-2005 00:30

Reklama w mundurze

Zamiast strzec prawa, olsztyńscy policjanci
je łamią. Wbrew ustawie o policji, rozdają ulotki z reklamą
prywatnej firmy ubezpieczeniowej. Ich przełożeni zapowiadają, że
posypią się głowy - informuje "Gazeta Olsztyńska".

d47ekxe
d47ekxe

Policjanci z sekcji prewencji Komendy Miejskiej Policji wpadli na pomysł, aby za pomocą ulotek zachęcać mieszkańców Olsztyna do przyłączenia się do sąsiedzkiego program przeciwdziałania przestępczości. Oficjalnie, w pełnym umundurowaniu wręczają je na zebraniach rad mieszkańców. Przy okazji zachęcają jednak do skorzystania z usług Warty, firmy ubezpieczeniowej. Mimo że prawo wyraźnie zabrania policji reklamowania prywatnych firm.

- W ustawie o policji nie ma zapisu, który by na to zezwalał. Bez wątpienia w Olsztynie doszło do naruszenia przepisów, przyznaje Alicja Hytrek, rzeczniczka prasowa Komendy Głównej Policji.

Zdaniem Julii Pitery, prezes Transparency International Polska, przyczyny wydrukowania takich ulotek mogą być tylko dwie: albo policjanci są nieuczciwi, albo nie znają prawa. Według niej sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo policja wykorzystuje swój autorytet, zachęcając do skorzystania z usług wybranej firmy. Tym powinien się zająć minister spraw wewnętrznych.

Pomysł wydrukowania ulotek wyszedł z sekcji prewencji olsztyńskiej policji. Obiecuję, że te ulotki będą wycofane - deklaruje Krzysztof Starańczak, zastępca komendanta wojewódzkiego policji ds. prewencji. Podkreśla, że na całym świecie prywatne firmy pomagają policji w realizacji programów prewencyjnych, ale nigdzie policja tych firm nie reklamuje. - To, co się stało, jest niedopuszczalne i nie ma żadnego usprawiedliwienia, przyznaje Starańczak. - Winni na pewno poniosą konsekwencje.(PAP)

d47ekxe
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47ekxe
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj