PolskaReklama chce nam "wcisnąć"

Reklama chce nam "wcisnąć"



56% Polaków uważa, że reklama jest sposobem na pozbywanie się nadmiaru wyprodukowanych dóbr. Przeciwnego zdania jest 12% - wynika z sondażu TNS OBOP. Według ośrodka, nasz stosunek do reklamy jest raczej negatywny.

16.01.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

O tym, że reklama jest sposobem na pozbywanie się nadwyżki produktów, przekonani są najczęściej ci, którzy źle oceniają swoją sytuację materialną. Nie zgadzają się z tym głównie młodzi ludzie.

Reklama dostarcza użytecznych informacji - tak uważa 28% ankietowanych. Dokładnie taki sam odsetek respondentów nie zgadza się jednak z tym stwierdzeniem. Prawie dwie piąte Polaków (38%) jest zdania, że reklama bywa źródłem informacji, ale nie zawsze.

Funkcję informacyjną w spotach reklamowych dostrzegają najczęściej rolnicy i najmłodsi respondenci. Zaprzeczają jej przede wszystkim prywatni przedsiębiorcy i kadra kierownicza. (reb)

Komentarze (0)