Reklama chce nam "wcisnąć"
56% Polaków uważa, że reklama jest sposobem na pozbywanie się nadmiaru wyprodukowanych dóbr. Przeciwnego zdania jest 12% - wynika z sondażu TNS OBOP. Według ośrodka, nasz stosunek do reklamy jest raczej negatywny.
16.01.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O tym, że reklama jest sposobem na pozbywanie się nadwyżki produktów, przekonani są najczęściej ci, którzy źle oceniają swoją sytuację materialną. Nie zgadzają się z tym głównie młodzi ludzie.
Reklama dostarcza użytecznych informacji - tak uważa 28% ankietowanych. Dokładnie taki sam odsetek respondentów nie zgadza się jednak z tym stwierdzeniem. Prawie dwie piąte Polaków (38%) jest zdania, że reklama bywa źródłem informacji, ale nie zawsze.
Funkcję informacyjną w spotach reklamowych dostrzegają najczęściej rolnicy i najmłodsi respondenci. Zaprzeczają jej przede wszystkim prywatni przedsiębiorcy i kadra kierownicza. (reb)