Regularnie czytamy tygodniki
Miesięczniki czyta, przynajmniej raz na pół roku, 47% Polaków w wieku 15 lat i więcej. Regularnych czytelników miesięczników jest w Polsce 27% i są to częściej kobiety (33%) niż mężczyźni (21%), w wieku 15-19 lat (41%) i 20-24 lata (33%) z wykształceniem średnim (35%) i wyższym (58%) - wynika z sondażu Demoskopu.
07.05.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Więcej, bo 60% Polaków czyta przynajmniej raz w miesiącu tygodnik. Regularnych czytelników tygodników jest w Polsce 37% i są to zdecydowanie częściej kobiety (46%) niż mężczyźni (27%), w wieku 40-49 lat (44%) i z wyższym wykształceniem (54%).
20% czytelników miesięczników i 25% czytelników tygodników za najważniejsze uznało obecność dodatkowego prezentu, a jedynie 3% przy wyborze miesięcznika i 5% procent przy wyborze tygodnika, kierowało się formatem pisma.
Najlepszym prezentem dla czytelników tak miesięczników jak i tygodników jest płyta CD lub kaseta magnetofonowa. Zainteresowaniem cieszył się także film fotograficzny, kosmetyki, drobna biżuteria oraz torba plażowa.
Nowy, mniejszy format miesięczników i tygodników ma wśród czytelników tyle samo zwolenników co przeciwników. Entuzjastami mniejszego formatu są nastolatki oraz uczniowie i studenci, przeciwnicy zaś to częściej osoby po 50 roku życia oraz mieszkańcy wsi. Zdecydowaną zaletą małego formatu jest, zdaniem czytelniczek miesięczników i tygodników to, że jest on poręczny (89%), w dalszej kolejności zaś atrakcyjny cenowo, elegancki czy modny.
Badanie zostało zrealizowane prze firmę badawczą Ipsos-Demoskop we współpracy z wydawnictwem Axel Springer. (aka)