Radio Zet "pije mleko"
Kampania społeczna 'Pij Mleko! Będziesz wielki' prowadzona przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA do końca sierpnia będzie obecna na antenie Radia Zet.
25.08.2006 08:59
Stacja dołączyła do grona partnerów bezpłatnie użyczających czasu antenowego tej bezprecedensowej akcji.
Spoty radiowe promujące picie mleka wykorzystują wizerunek Supermana – twarz tegorocznej kampanii. Ponadto nawiązują do gwiazd, które wsparły kampanię w poprzednich edycjach: Bogusława Lindy, Kayah, Krzysztofa Hołowczyca, Jagny Marczułajtis i ubiegłorocznej „twarzy” – ogra Shreka. Emitowane są kilka razy dziennie, w czasie trwania kampanii zaplanowano 35 emisji. Stacja jest partnerem kampanii „mlecznej” już drugi raz – udzieliła wsparcia także w 2003 roku.
„To nasz pierwszy patron radiowy w tym roku i bardzo się cieszę, ze udało się namówić do udziału w naszej prospołecznej akcji tak dużą i popularną stację – mówi Paweł Kowalewski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce. – „Dzięki Radiu ZET na pewno uda nam się dotrzeć z ważnym społecznie komunikatem do szerokiego grona odbiorców.”
„Pij mleko! Będziesz wielki” to najbardziej znana polska kampania społeczna promująca zdrowe nawyki żywieniowe wśród dzieci. Jest prowadzona cyklicznie od 2003 roku i stanowi element programu Marketing dla Przyszłości, stworzonego i realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce, obejmującego długofalowe działania o charakterze społecznym. Jako jedna z nielicznych podlega profesjonalnym badaniom skuteczności. Prowadzi je instytut SMG/KRC, a dane z czerwca ubiegłego roku pokazują, że aż 60% dorosłych Polaków zauważyło akcje promujące mleko. 84% spośród nich zapamiętało hasło akcji, a 98% wymieniło właśnie hasło "Pij mleko! Będziesz wielki”. 35% badanych uznało, że ich dzieci chętniej sięgają po mleko.
„Pij Mleko! Będziesz wielki” to największa w Polsce akcja społeczna” – komentuje Paweł Kowalewski, prezes IAA w Polsce – „Prowadzimy ją od 2003 roku, co jest ewenementem wśród zwykle jednorazowych przedsięwzięć tego typu w Polsce. Kampanią tą IAA udowadnia, że można zrealizować prawdziwie społeczne działania. Wszyscy nasi partnerzy udzielają nam swojego czasu i powierzchni społecznie, tak samo pracują także wszyscy zaangażowani w kampanię. Dzięki temu trzy ubiegłe edycje osiągnęły estymowaną wartość w mediach 8 mln złotych przy kosztach realizacji na poziomie 800 000 złotych.”