PŻM powiększa flotę
Uprawomocnił się kontrakt podpisany przez Polską Żeglugę Morską z chińską stocznią Xingang. W 2008 roku armator odbierze kolejne cztery masowce. Obecnie trwa budowa statków, które zakontraktowano dwa lata temu - pisze "Głos Szczeciński".
31.03.2005 | aktual.: 31.03.2005 07:47
"Osiem masowców to nie koniec naszych inwestycji" - zapowiada Leszek Trachimowicz, dyrektor techniczny PŻM. "Chcemy jeszcze powiększyć flotę o dziesięć statków. Poszukujemy stoczni, która zbuduje sześć jeziorowców o nośności po 30 tys. ton każdy i cztery panamaxy po 75 tys. ton".
Ani w tym, ani w przyszłym roku PŻM nie przewiduje sprzedaży statków. Nawet te najstarsze są remontowane. Remonty są kosztowne, ale opłacają się przy wysokich stawkach frachtowych jakie utrzymują się od dłuższego czasu. W minionym roku techniczne utrzymanie floty pochłonęło 40 mln dolarów. W tym roku wydatki mają być wyższe, ponieważ zdrożała stal a planowany jest remont 36 statków.
Brak sprzedaży i złomowania oznacza, że powiększa się flota PŻM. Dyrektor Trachimowicz zapowiada, że będą przyjmowani nowi pracownicy. Z 80 statków, które obecnie eksploatuje PŻM już ani jeden nie nosi polskiej bandery. Ostatnim masowcem, który pływał pod biało-czerwoną była "Ziemia Gnieźnieńska". Przeflagowanie nastąpiło pod koniec ubiegłego roku - informuje "Głos Szczeciński".(PAP)