Przedświąteczna zadyszka
Producenci oraz dystrybutorzy gier wideo wstrzymali oddech. Wszystko za sprawą najnowszych badań NPD Group, z których wynika, że sprzedaż gier wideo na amerykańskim rynku w październiku 2005 roku była aż o 24% niższa w porównaniu z identycznym okresem w roku ubiegłym. Wyniosła 365 milionów dolarów.
15.11.2005 | aktual.: 15.11.2005 07:30
Analitycy podkreślają, że sprzedaż na takim poziomie niekoniecznie musi być spowodowana kampanią przeciwko brutalizacji gier wideo. Specjaliści przyczynę niższej sprzedaży upatrują raczej w decyzjach fanów cyfrowych rozrywek, którzy wstrzymują się z zakupami oszczędzając na najnowszego Xboxa 360.
Przypomnijmy, że wspomniana konsola pojawi się na półkach amerykańskich sklepów już w kolejnym tygodniu, 22 listopada. Analitycy pocieszają, że wzrost sprzedaży oczekiwany jest pod koniec bieżącego miesiąca.