Programy pocztowe tracą na znaczeniu

W tym samym czasie liczba osób korzystających ze skrzynek e-mail wyłącznie poprzez WWW wzrosła z około 54% do ponad 68 % - wynika z analizy Wirtualnej Polski.

03.06.2005 10:35

Dlaczego ponad trzy czwarte osób korzysta z dostępu do własnego kota pocztowego za pomocą stron WWW?

Nie jedyną, ale niezaprzeczalną zaletą jest dostęp do poczty e-mail poprzez dowolny komputer z dostępem do Internetu ulokowany w dowolnym miejscu na świecie. Gdziekolwiek znajdziemy komputer podłączony do Sieci, czy to podczas wakacji w Sopocie, zimowych ferii w Zakopanym, czy też odwiedzając ciocię w Chicago odbierzemy, przeczytamy i odpowiemy na mail poprzez system pocztowy.

Fenomenem poczty elektronicznej jest jej dostępność i uniwersalność połączone z minimalnymi kosztami użytkowania. Wynika to z faktu, że dostęp do Internetu ma coraz więcej ludzi na świecie oraz z faktu, iż większość z nich korzysta z bezpłatnych kont pocztowych dostarczanych przez liderów Internetu zarówno w skali kraju, jak i świata.

Według najnowszego i najbardziej wiarygodnego badania Internetu w Polsce poczta Wirtualnej Polski cieszy sporą popularnością w internecie*:

lp. Nazwa Użytkownicy (real users) Odsłony Średni czas na użytkownika [godz:min:s] Zasięg1 Wirtualna Polska 2.580.918 242.054.699 1:40:37 28,18%2 Onet.pl-Poczta 2.557.710 205.028.949 1:19:34 27,92%3 o2.pl-Poczta 2.077.887 154.546.659 1:35:41 22,69%4 INTERIA.PL 1.667.043 127.818.060 1:16:45 18,20%5 Gazeta.pl-Poczta 381.980 17.989.611 0:47:23 4,17%

  • Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA, luty 2005 r.

Co ciekawe stale rośnie ilość kont pocztowych zakładanych przez użytkowników Sieci. Miesiącem, w którym założono rekordową ilość kont e-mail jest luty 2005 roku. Liczba skrzynek internetowych założonych w tym czasie to 418 tysięcy 760 kont, co jest zarówno wskaźnikiem rozwoju Internetu w Polsce jak i wyrazem rosnącej popularności najstarszego serwisu pocztowego w kraju.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)