Trwa ładowanie...
d3itgi9
08-12-2003 03:45

Procenty od piwa

Media, które reklamują piwo, powinny oddawać
10% wpływów z tego tytułu ministrowi edukacji. Jednak część
mediów nie uiszcza tej opłaty, bo przepisy są niejasne - twierdzi
"Puls Biznesu", dodając, że powstał projekt nowych regulacji.

d3itgi9
d3itgi9

Według gazety, dochodziło do sporów, kto ma płacić - media emitujące reklamy czy reklamodawcy. Nie wiadomo także, od czego liczyć 10-procentową stawkę oraz w jakim terminie pieniądze należy płacić. Niejasne są też zasady wypełniania i składania deklaracji informujących o osiąganych wpływach z reklam - pisze dziennik.

Nowe przepisy - zdaniem "PB" - są precyzyjne. Jeżeli Sejm uchwali nowe regulacje i wejdą w życie, to wszystkie media będą musiały uiszczać tę opłatę i nikt nie wytłumaczy się, że przepisy są nieprecyzyjne - podkreśla gazeta.

Zdaniem "PB", najlepiej poradzi sobie z tym telewizja, której silna pozycja pozwoli na przerzucenie kosztów na reklamodawców. W takiej sytuacji browary zapewne przerzucą te koszty na cenę piwa, czyli na konsumentów - spekuluje gazeta. Wiele natomiast wskazuje, że stacje radiowe, gazety i magazyny mogą mieć trudności z uzyskaniem wyższych cen za reklamy, aby zrekompensować haracz - uważa "PB". (PAP)

d3itgi9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3itgi9
Więcej tematów