Premier chce podbić rynek
Premier Image przewiduje 16-procentowy udział w rynku aparatów cyfrowych w 2006 roku.
01.01.2006 22:11
KZarząd firmy Premier Image Technology przedstawił plany sprzedaży na rok 2006. Największy na Tajwanie producent aparatów cyfrowych zamierza w przyszłym roku zwiększyć udział w światowej produkcji do 16 procent. Dalszy rozwój tej marki w Polsce zapowiedział również Veracomp. Krakowski dystrybutor wprowadzi do sprzedaży nowe produkty oraz wesprze markę Premier w działaniach marketingowych.
W roku 2005 Premier Image oszacował swój udział w światowej sprzedaży aparatów cyfrowych na poziomie 12 procent, czyli ok. 9,5 mln z 80 mln wyprodukowanych urządzeń. Natomiast w przyszłym roku, zarząd firmy przewiduje, iż sprzedaż wzrośnie do 16 procent. Oznacza to 4-procentowy przyrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Premier Image zwiększy potencjał wytwórczy poprzez rozbudowę centrum produkcyjnego w Foshan w Chinach. Rozbudowa centrum wpłynie nie tylko na zwiększenie produkcji aparatów, ale też samych soczewek do aparatów cyfrowych. Według prezesa Premier Image Technology, Cliffa Liu, jego firma w 2006 roku będzie dostawcą 60 procent soczewek. Premier przewiduje również gwałtowny wzrost produkcji modułów do kamer telefonów cyfrowych. W porównaniu z 6,5 mln w 2005, wzrośnie ona do 20 mln w 2006.
Veracomp, jako autoryzowany dystrybutor produktów Premier Image, zapowiada na przyszły rok wprowadzenie nowych modeli aparatów cyfrowych oraz dalsze umacnianie wizerunku marki wśród polskich odbiorców. Na rynku pojawią nowe aparaty, zarówno proste kompakty jak i bardziej zaawansowane urządzenia.
Już w styczniu pojawi się nowa seria bardzo cienkich aparatów „Ultraslim DM”, a pod koniec pierwszego kwartału na rynku zadebiutuje aparat Premier z sześciokrotnym zoomem optycznym. Oprócz tego, w kolejnych miesiącach Veracomp wprowadzi do oferty modele z dużymi matrycami (7–8 Mpix) - podano w komunikacie prasowym.