Powrót Burger Kinga
Restauracje i bary szybkiej obsługi
zaczynają walkę na hamburgery, frytki i kawę - zapowiada "Gazeta
Wyborcza". Do Polski wraca sieć Burger King.
19.03.2007 03:30
W Polsce Burger King po raz drugi spróbuje rzucić rękawicę sieci McDonald's. W poprzednim starciu Whopper (flagowy produkt BK) przegrał z Big Makiem. Po raz pierwszy logo Burger King pojawiło się w Polsce na początku lat 90., ale mimo licznych zmian strategii w 2001 r. jego lokale zostały przejęte przez holenderską spółkę AmRest. Z 23 punktów spółka zamknęła sześć, a w pozostałych 17 zmieniła markę na KFC - pisze dziennik.
Zdaniem analityków problemy Burger Kinga wynikały głównie z powodu konfliktu między polskimi menedżerami sieci i jej zagranicznym właścicielem. Burger King oferował droższe hamburgery i prawie się nie promował. Gdy nie ma dobrego marketingu, w świadomości klientów zostaje jedynie zwrot "droższy hamburger" - komentuje analityk proszący o anonimowość. (PAP)