PolskaPonad milion nowych internautów

Ponad milion nowych internautów

O ponad milion wzrosła liczba polskich
internautów w pierwszym półroczu tego roku - donosi najnowszy
raport Interactive Advertising Bureau (IAB) Polska -
stowarzyszenia skupiającego m.in. portale internetowe i sieci
reklamowe. Polski internauta spędza w sieci średnio prawie 14 godzin
miesięcznie. To o ponad 1,5 godziny więcej niż w ubiegłym roku.

Ponad milion nowych internautów
Źródło zdjęć: © AFP

W raporcie zatytułowanym "Polski rynek internetowy po dwóch kwartałach 2004 roku" zamieszczono m.in. informacje dotyczące użytkowników Internetu, wydatków na reklamę internetową (on-line) i usługi e-commerce (handel w internecie).

Wynika z niego, że liczba polskich użytkowników Internetu wzrasta, mimo nadal wysokich kosztów dostępu do Internetu. Od końca grudnia 2003 roku do końca czerwca 2004 roku liczba ta wzrosła o milion. Obecnie w Polsce jest około 7,45 mln użytkowników sieci. IAB szacuje, że do końca tego roku liczba ta zbliży się do 8 milionów.

Wraz ze zwiększeniem zasięgu (większą liczbą internautów), wzrasta także aktywność użytkowników polskiego Internetu oraz liczba bardziej doświadczonych internautów. Porównując aktywność internautów z ubiegłym rokiem widać znaczny wzrost czasu spędzanego w sieci - czytamy na stronie internetowej IAB. Ponad 40% polskich internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie codziennie. Ponad 26% przynajmniej kilka razy w tygodniu.

Z raportu wynika, że 2004 rok może być przełomowy dla rozwoju rynku reklamy internetowej w Polsce. IAB szacuje, że zakończy się on bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-line, a wpływy osiągną około 75 mln zł. To w porównaniu do ubiegłego roku wzrost o mniej więcej 50-55%.

Liderem na rynku reklamy on-line jest branża finansowa, najmniej na reklamę w Internecie wydaje natomiast branża telekomunikacyjna. Nowymi podmiotami wykorzystującymi Internet jako źródło reklamy są m.in. firmy odzieżowe, tanie linie lotnicze i firmy kosmetyczne.

Jak napisano w raporcie IAB, wyraźne ożywienie można zaobserwować także na rynku usług e-commerce. "Przedsiębiorcy coraz częściej kierują się zasadą, że do sukcesu w e-handlu nie wystarczy sam sklep internetowy, lecz dobry pomysł na produkt. I to właśnie ten produkt w połączeniu z szybkim i tanim kanałem dystrybucji przyciąga konsumentów do zakupów on-line" - czytamy na stronie IAB Polska.

Raport IAB wykorzystał dane udostępnione przez SMG/KRC, e- Marketer, Gemius S.A., e-Card S.A. i Forrester Research.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)