Ponad 13 tys. uczestników MIPTV 2008
Paul Johnson szef departamentu telewizyjnego MIPTV w Cannes
powiedział w czwartek, że liczba uczestników tegorocznych targów
wyniosła 13 285.
Liczba stanowisk wyniosła 528. Wystawcy zajęli 22 068 m2 powierzchni wystawowej. Zarejestrowało się 4 540 firm ze 111 krajów, co oznacza wzrost w porównaniu do zeszłego roku o 7 państw.
Paul Johnson podał z drugiej strony, że na targach pojawiło się 13 nowych państw: Afganistan, Angola, Benin, Botswana, Kamerun, Gabon, Gibraltar, Irak, Mauritius, Niger, Pakistan, Rwanda i Uganda.
Johnson wymienił też najważniejsze trendy. Po pierwsze uczestnictwo w targach największych agencji reklamowych (Ogilvy, BBDO, Havas) i międzynarodowych firm (Nike). Ma to związek z nasilającym się trendem na branded content.
- Po drugie moda na kontent "green" i digitalizacja programów - powiedział Paul Johnson. Przyjazne środowisku programy zaczynają powstawać już nawet dla dzieci.
Państwem honorowym na MIPTV 2008 była Japonia. Szef departamentu telewizyjnego ogłosił, że na tegorocznych targach MIPCOM, które potrwają w Cannes w dniach 13-17 października, państwem honorowym będzie Hiszpania. Udział firm z tego kraju wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o 40-50 proc.
W dniach 17-20 listopada tego roku, pierwszy raz w historii, w Hong Kongu odbędzie się Amazia - targi b2b, podobne to tych kaneńskich. Udział w nich zadeklarowały już największe firmy na świecie.