Polskie markowe hity
Telekomunikacja Polska, wyceniana na ponad
3,8 mld zł, to najwięcej warta polska marka - wynika z naszego,
pierwszego w kraju, rankingu najdroższych polskich marek" - pisze
"Rzeczpospolita". Pierwszy raz zmierzyliśmy też moc krajowych
marek. Wśród produktów spożywczych zwyciężył Wedel, w kategorii
towarów niespożywczych Wólczanka, w mediach i usługach telewizja
TVN - podaje dziennik.
Łączna wartość 150 najdroższych polskich marek sięga 22,6 mld zł - wynika z naszego rankingu marek, pierwszego, który został przygotowany na podstawie ich wyceny - informuje "Rzeczpospolita". Jest on wynikiem pracy dziennika oraz firmy doradczej Ernst&Young i badającej rynek AC Nielsen jako partnerów merytorycznych" - pisze gazeta.
Dobre atrakcyjne spółki są solą silnego rynku kapitałowego. Zależy nam, aby spółki publiczne miały dobre marki, ponieważ tylko takie mogą zainteresować zagranicznych inwestorów, a co za tym idzie, przyczynić się do rozwoju rynku - podkreślał Wiesław Rozłucki, prezes Giełdy Papierów Wartościowych, podczas wczorajszego ogłoszenia wyników rankingu najdroższych marek polskich 2004 r. - podaje "Rzeczpospolita".
Według "Rzeczpospolitej", Marek Józefiak, prezes Telekomunikacji Polskiej SA, właściciela najdroższej polskiej marki, ubolewał, iż z dużą wartością marki TP SA nie idzie w parze dobra reputacja. Na dobry wizerunek w oczach naszych klientów musimy jeszcze popracować - przyznał - informuje dziennik. (PAP)