Polski hydraulik nad Sekwaną
Symboliczna postać polskiego hydraulika robi prawdziwą karierę nad Sekwaną. Akcja reklamowa polskiego ośrodka informacji turystycznej w Paryżu odbiła się echem także poza granicami Francji.
Polski hydraulik stał się we Francji znanym symbolem po tym, jak przeciwnicy konstytucji europejskiej straszyli Francuzów zalewem tamtejszych rynków pracy tanią siłą roboczą z Polski. Działający w Paryżu polski ośrodek informacji turystycznej postanowił to wykorzystać i w witrynie internetowej umieścił zdjęcie przystojnego blondyna obwieszonego sprzętem hydraulicznym, który mówi, że zostaje w Polsce i zaprasza do odwiedzenia go nad Wisłą.
Elżbieta Janik z paryskiego ośrodka turystycznego powiedziała, że dotychczas trudno było zachęcić dziennikarzy zagranicznych do odwiedzenia Polski. Tymczasem na konferencji prasowej z udziałem Piotra Adamskiego, który wcielił się w postać hydraulika, pojawiły się tłumy dziennikarzy z całej Europy. Piotr Adamski będzie też niespodzianką jednego z francuskich telewizyjnych programów rozrywkowych poświęconego podróżom.
Komentatorzy podkreślają, że polski hydraulik mógł przebić mur stereotypów. Na stronie internetowej paryskiego ośrodka pojawia się bowiem wiele listów od Francuzów ze słowami sympatii dla Polski i uznania dla naszego poczucia humoru.