"Polska Wełna" ocalona
Angielski inwestor zadecydował, że
powstający w Zielonej Górze kompleks rozrywkowo-handlowy zachowa starą nazwę
fabryki "Polska Wełna" - cieszy się "Gazeta Lubuska".
24.05.2006 | aktual.: 24.05.2006 06:14
Zauważyliśmy, że mieszkańcom Zielonej Góry bardzo zależy na fabryce, która odgrywała ważną rolę w ich życiu, życiu ich najbliższych i sąsiadów. Dlatego postanowiliśmy uszanować wspomnienia zielonogórzan i zachować nazwę Polska Wełna - mówi Jarosław Fijałkowski, dyrektor zarządzający Parkridge CE Retail.
Wcześniej firma chciała używać tylko nazwę sieciową Focus Park. Zmieniła zdanie po artykułach "Gazety Lubuskiej", która apelowała: zachowajmy Polską Wełnę, która symbolizuje historię zielonogórskiego włókiennictwa. Pierwsza nowoczesna fabryka powstała w tym miejscu już w 1832 r. Po wojnie pracowało tutaj tysiące zielonogórzan. I to oni chcieli, żeby została chociaż tradycyjne określenie. Kompromisowym rozwiązaniem była propozycja połączenia obydwu nazw. _ Napis Polska Wełna umieścimy na elewacji, tuż obok właściwego logotypu Focus Parku. Jeszcze nie wiem jak będzie on wyglądał. Umieścimy go w widocznym miejscu, prawdopodobnie obok głównego wejścia. Planujemy również otwarcie muzeum prezentującego imponującą historię przemysłu włókienniczego w Zielonej Górze_ - mówi Agnieszka Drucis z Parkridge.
Centrum rozrywkowo-handlowe Focus Park w Polskiej Wełnie kosztować będzie ok. 43 mln euro. Znajdą się w nim: Cinema City, delikatesy Alma, market ze sprzętem RTV a także około stu butików. Pracę znajdzie tutaj ok. 500 osób.(PAP)