Trwa ładowanie...
d3kaged
21-10-2006 00:10

Polska hańba

Język polskich mediów staje się coraz
bardziej emocjonalny, pisze "Metropol". Minął rok od wyborów, a
wśród ulubionych słów cytowanych na łamach prasy coraz częściej
pojawia się..."hańba".

d3kaged
d3kaged

Instytut badania opinii Newton na prośbę gazety sprawdził, jak często w prasie pojawiają się wielkie słowa. Zbadano 55 dzienników ogólnopolskich, gazet lokalnych i tygodników. Okazało się, że we wrześniu 2005 roku słowo "hańba" pojawiło się 169 razy. W tym roku "hańba" awansowała - stała się ulubienicą cytowanych rozmówców, publicystów i dziennikarzy, którzy odmieniali ją przez wszystkie przypadki już 264 razy.

Wielkich słów przybywa. Sięgamy po nie coraz łatwiej. Politycy odgrywają teatr, a dziennikarze zmienili się w polityków, dają upust emocjom i chcą kreować rzeczywistość- alarmuje prof. Andrzej Szpociński, socjolog kultury z Collegium Civitas. (PAP)

d3kaged
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3kaged
Więcej tematów