Polska armia promuje się
Do szkół ruszyli z pogadankami żołnierze, w
miastach pojawiły się billboardy, a MON ogłosiło konkursy na temat
wojska - po raz pierwszy nasza armia prowadzi zakrojoną na szeroką
skalę kampanię marketingową - pisze "Rzeczpospolita".
Pół tysiąca billboardów zawisło w kilkunastu największych miastach Polski. Nawiązują do wartości patriotycznych - widać na nich m.in. marszałka Piłsudskiego, który dekoruje Władka Jeziorowskiego, chłopca z korpusu kadetów ze Lwowa, uczestnika wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku. Jest też order Virtuti Militari i żołnierze ustawieni w szeregu. Wojsko wydrukowało też 30 tysięcy mniejszych plakatów. Połowa trafi do jednostek wojskowych w całym kraju, a połowa do szkół- mówi dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności w MON Krzysztof Sikora.
Akcja prowadzona jest pod hasłem "Tradycja zobowiązuje". To pierwsza tak szeroka kampania marketingowa w polskiej armii. Urzędnicy MON korzystali z wzorców innych armii NATO, m.in. szwedzkiej, amerykańskiej i hiszpańskiej.
Kampania to nie tylko plakaty - dowództwo nakazało jednostkom organizowanie dni otwartych dla szkół i włączanie się we wszystkie lokalne uroczystości.
W akcję zaangażowano wszystkie struktury wojskowe w całym kraju: jednostki, sztaby, komendy uzupełnień. Udało się nam rozprowadzić dwa tysiące plakatów. Trafiły do naszych jednostek wojskowych i szkół na terenie Pomorza Zachodniego- mówi " Rz" rzecznik prasowy Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Szczecinie major Jan Pałgan. (PAP)