Trwa ładowanie...
d1lf9vm
12-04-2005 07:00

Polisy w sieci podbiją rynek?

Firmy ubezpieczeniowe od dawna próbują wykorzystać Internet jako nowy sposób na sprzedawanie polis - uważa "Gazeta Wyborcza". Najchętniej poprzez alianse z bankami, których strony WWW dzięki klientom korzystającym z internetowego dostępu do konta osobistego są idealnym miejscem do oferowania przy okazji innych usług finansowych. Tak robi np. Warta, która sprzedaje polisy poprzez strony internetowe Kredyt Banku (obie firmy należą do tej samej grupy finansowej - belgijskiego KBC).

d1lf9vm
d1lf9vm

"Pod strzechy" internautów trafiły już najpopularniejsze polisy komunikacyjne. Z pierwszym dniem kwietnia mBank, największy w kraju bank internetowy (800 tys. klientów, milion kont osobistych), pierwszy rozpoczął sprzedaż samochodowych polis Compensy. Właściciele rachunków bankowych w mBanku mogą zakupić polisę obowiązkowego ubezpieczenia OC, dobrowolne Autocasco (AC) oraz NNW. To pierwsza tego typu internetowa oferta w Polsce - dodaje dziennik.

Czy ubezpieczenia przez Internet odniosą w Polsce sukces? "Jesteśmy dopiero na początku drogi" - mówią jednym głosem ubezpieczyciele. Coraz większy dostęp Polaków do sieci oraz rozwój internetu w sferze usług finansowych sprzyjają niewątpliwie tej formie sprzedaży ubezpieczeń. "Internet stwarza możliwość szybkiego, łatwego i taniego dotarcia klienta do oferty ubezpieczeniowej" - ocenia rzecznik Warty Lidia Deja.

Jedno jest pewne: jeśli ci, którzy stawiają na ekspansję w sieci, osiągną choćby zbliżony sukces jak ich odpowiednicy z innych gałęzi polskiego sektora usług finansowych, to do ich kies trafią grube miliardy - pisze "Gazeta Wyborcza".(PAP)

d1lf9vm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1lf9vm
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj