Pod tunelem Wisłostrady. Zdjęcia
Trzy korytarze, drążone jednocześnie od wschodu i zachodu, są już połączone. Zamrożony grunt znajdujący się w miejscu przyszłego peronu został w całości usunięty. Do wykonania pozostało zabetonowanie fragmentu środkowego łącznika i usunięcie dwóch ścian spomiędzy korytarzy. Budowa połączenia zachodniej i wschodniej części stacji Centrum Nauki Kopernik zbliża się do końca.
Korytarz północny wykonywany był na samym początku od strony zachodniej. Po wykonaniu płyty fundamentowej w tej części (Operacja wschód-zachód na Powiślu), ułożeniu izolacji przeciwwodnej, zbrojenia i 29 stalowych żeber zabetonowano również jego boki i strop.
W tym czasie korytarz północny pogłębiany był również od wschodu. Wyrobisko zabezpieczane było betonem natryskowym, a na obwodzie układano kolejne stalowe pierścienie. Po wykonaniu izolacji oraz ułożeniu zbrojenia – zabetonowany został spąg (dolna część), a następnie część górna i boki.
Odsłonięty fragment barety Wisłostrady znajdującej się pomiędzy wykopami zachodnim i wschodnim został wyburzony 26 marca, a oba tunele połączyły się w jedną całość. Po zaizolowaniu tego odcinka, ułożeniu zbrojenia i betonowaniu, korytarz północny jako pierwszy był gotowy.
Korytarz południowy. Pod koniec stycznia rozpoczęto pogłębianie korytarza południowego w zachodniej części stacji od wycięcia ściany szczelinowej. Podobnie jak w przypadku korytarza północnego – najpierw wykonany został spąg, a następnie w części górnej na ułożonej izolacji, montowane było zbrojenie, deskowanie oraz stalowe żebra pod betonowanie.
W tym czasie zaawansowanie prac przy korytarzu północnym umożliwiło rozpoczęcie pogłębiania wykopu południowego we wschodniej głowicy. Niespełna trzy tygodnie później wykonane zostało połączenie pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią korytarza.
Korytarz środkowy: łącznik centralny wykonywany był jako ostatni i tak jak w przypadku pozostałych – realizacja rozpoczęła się od strony zachodniej. Jego wykonywanie polegało na usunięciu materiału spomiędzy korytarzy bocznych.
Zabetonowane są już dwie z trzech części jego stropu. Po wykonaniu ostatniej, w której teraz trwa montaż zbrojenia – strop górny będzie gotowy. Jednocześnie trwają przygotowania do realizacji płyty dennej, z którą powstanie część peronu.
W pierwszej części, od strony zachodniej, wykonano wykop i trwa układanie izolacji przeciwwodnej pod spąg. Po wykonaniu połowy płyty dennej, budowniczowie rozpoczną przebicia do łączników bocznych.