PolskaPKS bezprawnie kazało płacić klientom

PKS bezprawnie kazało płacić klientom

Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji
Samochodowej w Warszawie naruszyło interesy konsumentów, bo
wprowadziło płatną infolinię 0-700 o rozkładzie jazdy autobusów -
poinformował Urząd Ochrony
Konkurencji i Konsumentów.

23.06.2003 19:22

Prezes Urzędu Cezary Banasiński nakazał Przedsiębiorstwu wycofanie płatnej infolinii. Za niewykonanie decyzji prezes Urzędu może nałożyć na przedsiębiorstwo karę w równowartości od 10 do 1 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

5 marca 2003 roku PPKS zlikwidował udzielanie informacji pod numerem 94-33. Jedynymi numerami, pod którymi konsument może uzyskać żądaną informację, są numery płatnej infolinii. Według UOKiK jest to zmiana o kluczowym charakterze, która zmusza konsumenta do poniesienia dodatkowej opłaty jeszcze przed zawarciem umowy przewozu. Konsumenci ponoszą obecnie opłatę w wysokości 2,06 zł (1,67 zł + VAT) za minutę połączenia.

W opinii prezesa Urzędu wprowadzenie płatnej infolinii jest bezprawne, gdyż jest sprzeczne z ustawą Prawo przewozowe, na podstawie której przewoźnik jest zobowiązany podać do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty zakres działania, a w szczególności adresy punktów odprawy i sposób zawierania umowy przewozu".

Według Urzędu całkowita likwidacja numeru 96-33 godzi w "realność dostępności informacji o rozkładach jazdy autobusów, ponieważ dostęp do takich linii informacyjnych 0-700 jest blokowany w licznych instytucja ze względu na wysokie koszty połączeń" - czytamy w uzasadnieniu do decyzji UOKiK.

Decyzja Urzędu jest nieprawomocna.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)