"Piłeś - nie prowadź!"

Ogólnopolska kampania społeczna przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu "Piłeś - nie prowadź!" rusza 7 lipca.

07.07.2006 07:02

Jest ona kontynuacją organizowanych przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego cyklu działań społecznych "Włącz myślenie", których celem jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach.

Celem kampanii jest wykształcenie wśród Polaków nawyku nie prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu. W ramach kampanii "Piłeś - nie prowadź" przygotowano spot reklamowy, outdoor oraz plakaty i ulotki o charakterze edukacyjnym, które podczas kontroli drogowej będą rozdawać policjanci. Spot będzie emitowany w sieci kin Cinema City, a także na antenie TVN Turbo. Na terenie wybranych miast Polski zawiśnie 755 billboardów. Plakaty pojawią się w punktach sprzedaży alkoholu - sklepach, pubów i restauracjach. Bardzo ważnym elementem kampanii będzie wzmożona kontrola trzeźwości prowadzona przez policję.

Koncept kreatywny kampanii opiera się na tym, że w zaskakujący dla odbiorcy sposób dowiaduje się on o tym, iż bohater wybrał jeden z właściwych alternatywnych sposobów powrotu do domu. "Każdemu może się zdarzyć wypicie alkoholu, choćby kilku piw poza domem, u znajomych, w pubie czy restauracji. Każdy zadaje sobie wtedy pytanie - jak wrócić do domu? Nasza kampania daje odpowiedź. Wskazujemy kierowcom rozwiązanie, które może uratować nie tylko życie i zdrowie ich samych, ale także innych uczestników ruchu drogowego." - powiedział Jacek Maciejewski, Dyrektor Kreatywny Euro RSCG WARSAW - "Jeżeli planujemy pić alkohol, to nie prowadźmy samochodu; zamawiajmy taksówkę, korzystajmy z transportu miejskiego albo prośmy o odwiezienie osobę, która nie piła".

W organizację i przeprowadzenie konferencji prasowej, inaugurującej rozpoczęcie kampanii "Piłeś - nie prowadź!" zaangażowała się Agencja PR Sensors. Współorganizatorami byli również: Automobilklub Polska oraz Akademia Jazdy - którzy zapewnili obecność instruktorów jazdy, udostępnili autodrom oraz samochody do pokazu jazdy dla dziennikarzy; Grupa IMAGE, która udostępniła ALKOGOGLE do symulacji jazdy po spożyciu alkoholu; BREL Team, odpowiedzialny za zabezpieczenie medyczne i przeprowadzenie pokazów ratownictwa drogowego oraz F.H.U. SAKOWSKA zapewniająca kamizelki odblaskowe "Włącz myślenie" dla wszystkich dziennikarzy.

Realizacja kampanii była możliwa dzięki społecznemu zaangażowaniu partnerów: Agencji Euro RSCG Warsaw, MPG, Media Contacts, Agencji PR Sensors, sieci kin Cinema City (New Age Media), TVN Turbo, Stroer, ARBO Media.

Realizacja kreacji: Michał Bulik - reżyseria filmu; studio filmowe Banana Split - realizacja filmu; zdjęcie do plakatu - Łukasz Murgrabia przy współpracy Yellow Studio.

Kampania "Piłeś - nie prowadź!" już drugą z cyklu "Włącz myślenie" po kampanii "Ostatni wyskok", poświęconej zapinaniu pasów bezpieczeństwa, w której realizację zaangażowały się agencje z Euro RSCG.

Partnerami projektu są: Komenda Główna Policji, Komenda Stołeczna Policji, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)