Piłeś - nie prowadź!

Ograniczenie problemu pijanych kierowców poprzez wykształcenie nawyku nie prowadzenia po alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu - to główne cele rozpoczynającej się 7 lipca ogólnopolskiej kampanii "Piłeś - nie prowadź", organizowanej przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBRD).

Jak powiedział sekretarz KRBRD Andrzej Grzegorczyk "w 2005 roku kierujący pojazdami pod wpływem alkoholu spowodowali ponad 4 tys. wypadków, w których zginęło prawie 500 osób, a rannych zostało ponad 5 tys. W porównaniu do 2004 roku nastąpił wzrost o 3%. Poprzez tę kampanię chcemy zmienić taki stan rzeczy".

Nie ma metody, która pozwalałaby określić ilość alkoholu, jaką można wypić, aby nie przekroczyć dozwolonej zawartości we krwi (w Polsce 0,2 promila). Jedynym bezpiecznym rozwiązaniem - jak przekonują organizatorzy kampanii - jest nie picie, jeśli zamierza się prowadzić; nie proponowanie alkoholu osobom, zasiadającym za kierownicą oraz nie podróżowanie z kierowcami pod wpływem alkoholu.

Osoby planujące spożycie alkoholu, są poprzez kampanię zachęcanie do korzystania z alternatywnych sposobów transportu, takich jak: taksówka, autobus, pociąg.

Według badań przeprowadzonych w marcu br. przez OBOP, 17% kierowców przyznaje się do prowadzenia przynajmniej raz po spożyciu alkoholu, zaś u 12% ta sytuacja się powtórzyła. Prowadzenie po spożyciu alkoholu kierowcy argumentują: koniecznością, krótką trasą, zdarzeniem losowym, największą trzeźwością (z towarzystwa) oraz dobrym samopoczuciem.

W ramach kampanii "Piłeś - nie prowadź!" przygotowano spot reklamowy, billboardy oraz plakaty i ulotki o charakterze edukacyjnym. Spot będzie emitowany w sieci kin Cinema City i na antenie TVN Turbo. Na terenie wybranych miast Polski zawiśnie ponad 750 billboardów, plakaty pojawią się w punktach sprzedaży alkoholu w całej Polsce. Ulotki będą wręczane kierowcom przez policję podczas wzmożonych kontroli trzeźwości.

Kampania jest częścią programu GAMBIT 2005 organizowanego przez KRBRD, według wytycznych Komisji Europejskiej, mającego na celu zmniejszenie liczby wypadków drogowych oraz ich ofiar. Partnerami kampanii jest m.in. Komenda Główna Policji i Urząd Miasta Stołecznego Warszawy.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Kazik tłumaczy się po krytykowanym koncercie. "Mój czas nadszedł"
Kazik tłumaczy się po krytykowanym koncercie. "Mój czas nadszedł"
"Pospieszcie się". Tusk zwrócił się do Niemców
"Pospieszcie się". Tusk zwrócił się do Niemców
AfD. Dziwaczne wystąpienie na kongresie młodzieżówki
AfD. Dziwaczne wystąpienie na kongresie młodzieżówki
Rosjanie wzmocnili ofensywę. Największe postępy na froncie od roku
Rosjanie wzmocnili ofensywę. Największe postępy na froncie od roku
"To mnie zasmuca". Zapytali Merza o sondaż wśród Polaków
"To mnie zasmuca". Zapytali Merza o sondaż wśród Polaków
Młodzież tańczy pogo. Warszawiaków  przestraszyło imprezowanie w parku
Młodzież tańczy pogo. Warszawiaków przestraszyło imprezowanie w parku
Błąd tłumaczki. Orban usłyszał to, czego Putin nie powiedział
Błąd tłumaczki. Orban usłyszał to, czego Putin nie powiedział
"To jest historyczna zmiana". Tusk po spotkaniu z Merzem
"To jest historyczna zmiana". Tusk po spotkaniu z Merzem
Zmiany w Norwegii. Dotyczą między innymi Polaków
Zmiany w Norwegii. Dotyczą między innymi Polaków
"Potrzebujemy silnej Polski". Stanowcze słowa kanclerza Niemiec
"Potrzebujemy silnej Polski". Stanowcze słowa kanclerza Niemiec
Dymisja w rządzie. Partia wydała komunikat
Dymisja w rządzie. Partia wydała komunikat
Wrocław. Karambol z udziałem czterech ciężarówek
Wrocław. Karambol z udziałem czterech ciężarówek