Pierwsze pismo dla rowerzystów
W marcu na rynku pojawi się miesięcznik "Rowertour", który będzie
pierwszym pismem turystycznym w Polsce o tematyce rowerowej
skierowanym do wszystkich uprawiających ten sport. Magazyn ukaże
się nakładem Domu Wydawniczego Kruszona.
07.03.2008 08:00
Tytuł ma na celu m.in. promowanie aktywnego stylu życia i wspieranie inicjatyw prowadzących do poprawy infrastruktury dla rowerzystów.
Znajdą się w nim relacje z wielkich wypraw rowerowych oraz opisy krótkich wycieczek na weekend. "Rowertour" ma także przybliżać zwyczaje i kulturę rowerową różnych krajów i miast. Poza tym w magazynie czytelnicy znajdą informacje o nowościach sprzętowych, porady, jaki sprzęt wybrać i jak sobie radzić z drobnymi usterkami.
Pismo liczyć będzie 84 strony i kosztować 7,80 zł. Nakład pierwszych wydań wyniesie 30 tys. egzemplarzy, a docelowa sprzedaż to od 12 do 15 tys. egz. Miesięcznik poza punktami sprzedaży prasy ma być dystrybuowany w przyszłości także w sklepach turystycznych i rowerowych oraz na imprezach związanych z tym sportem.
Redaktor naczelną "Rowertouru" została Izabela Dachtera, która wcześniej pracowała w "Głosie Wielkopolskim", m.in. jako wydawca wydań piątkowych i nadzorująca magazyn "Dziewczyna i chłopak". Makietę miesięcznika przygotowała Zofia Komorowska, dyrektor artystyczna wydawnictwa.
Kampania promocyjna pisma już ruszyła i obejmuje prasę ("Shape", "Podróże", "n.p.m.";), lokalne rozgłośnie radiowe oraz mailingi i kampanie banerowe w serwisach rowerwoych. Realizowana jest także promocja sprzedaży w sieciach Inmedio i Tabac.
Dom Wydawniczy Kruszona poza "Rowertourem" wydaje obecnie miesięcznik "n.p.m." poświęcony turystyce górskiej.