Peugeot z osobowością
Peugeot 307 (WP/Magdalena Kieliszek)
Samochód trzeciego tysiąclecia, samochód z osobowością - to niektóre z nazw, jakimi określano prezentowanego po raz pierwszy w Polsce Peugeot 307. Model ten jest
jedną z nowości Peugeota prezentowanych podczas poznańskich targów Motor Show.
Trudny rok poprzedni i jeszcze trudniejszy rok 2001 to rzeczywistość większości importerów samochodów. Przedstawiciele Peugeot Polska twierdzą, że obecny rok mogą zakończyć z rekordowo niską sprzedażą, na poziomie 350-420 tys. samochodów. Jednocześnie wprowadzają na rynek wiele nowości, m.in. modele 307, 206 cc.
Twórcy Peugeota 307 "chcieli stworzyć nową ideę hatchbacka". Model wyróżnia się wielkością (4,20 m długości i 1,75 m szerokości), ma wiele przeszklonych powierzchni. Klienci mogą dobierać według własnych preferencji m.in. tablice rozdzielcze, wykończenie wnętrza. Peugeot postarał się też wykorzystać najnowsze rozwiązania techniczne, takie jak automatyczne uruchamianie świateł awaryjnych po ostrym hamowaniu, czy boczne poduszki powietrzne.
Nowością prezentowaną na targach jest też Peugeot 206 coupe cabriolet (cc). Bezpieczeństwem i poziomem hałasu wewnątrz ma on przypominać samochód z tradycyjnym dachem, a jednocześnie spełniać wszystkie oczekiwania stawiane kabrioletom.
Podczas Poznań Motor Show przedstawiciele Peugeot Polska zapowiedzieli też kontynuację programu jakościowego, dzięki któremu chcą, aby już pod koniec roku około połowy punktów dealerskich koncernu posiadało certyfikat ISO. (reb)