PolskaPentor o dorosłych Polakach i Internecie

Pentor o dorosłych Polakach i Internecie

Przynajmniej od czasu do czasu z Internetu korzysta 19% dorosłych Polaków - wynika z badań Pentora. W ciągu ostatnich 30 dni z Internetu korzystało 17% naszego społeczeństwa. Tylko 6% Polaków w ten sposób robi zakupy.

Z badań Pentora wynika, że internauci najczęściej korzystają z sieci w domu (40%), w szkole lub na uczelni (37%). W pracy do Internetu sięga 32% ludzi.

Aż 92% osób korzystających z Internetu podaje, że robi to głównie dla przeglądania stron www. 60% korzysta z portali internetowych, 55% komunikuje się z innymi za pośrednictwem e-maili, a 47% w ten sposób zdobywa programy komputerowe lub inne pliki. W grupach dyskusyjnych lub czatach bierze udział 34% internautów.

Dokonujący zakupów w sieci to najczęściej mężczyźni (56%) i ludzie młodzi (osoby do 29. roku życia stanowią 60%). 54% ma wykształcenie średnie, a 33% - wyższe. Dochody ponad połowy z nich przekraczają 2 tys. zł.

Amatorzy internetowych zakupów to najczęściej pracownicy biurowi (38%), studenci i uczniowie (27%) oraz menedżerowie (21%).

Internauci korzystający z bankowości elektronicznej to również głównie ludzie młodzi (osoby do 29. roku życia stanowią 46%). Jednak zdecydowaną większość stanowią tu mężczyźni - aż 72%.

Średnie wykształcenie ma 47% osób korzystających z takiego rodzaju bankowości, a wyższe - 32%. Z badań wynika, że ich dochody również najczęściej przekraczają 2 tys. zł.

Ze względu na częstotliwość dokonywania zakupów w sieci internautów podzielono na trzy grupy - e-klientów (bardzo aktywni użytkownicy, kupujący za pośrednictwem Internetu co najmniej raz w miesiącu) i średnio aktywnych (zakupy w sieci robią raz na 2-3 miesiące). Ostatnią grupę stanowią internauci dokonujący zakupów okazjonalnie - nie częściej niż raz na pół roku.

E-klienci stanowią 47% osób dokonujących zakupów drogą elektroniczną, średnio aktywni - 19%, a mało aktywni - 34%. Zdecydowana większość e-klientów (78%) korzysta z Internetu od ponad 2 lat. 14% z nich korzysta od roku, a 4% od sześciu miesięcy. E-klienci do sieci wchodzą kilka razy dziennie - deklaruje to 82% z nich.

Niezależnie, czy robią to w pracy, czy w domu, ponad połowa korzysta ze stałego łącza. Ci, którzy do Internetu zaglądają rzadziej niż raz dziennie, to jedynie 7%.

W badaniu przeprowadzonym - jak podaje Pentor - w I kwartale tego roku - wzięło udział 5 tys. 537 internautów. (jask)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)