Outdoor górą, telewizja traci
Dom mediowy PRO Media House opublikował cykliczny raport podsumowujący wydatki na telewizję i media PRO (prasa, radio, outdoor, kino) pt. 'Po PROstu PRO'.
24.07.2006 06:35
Najwyższy przyrost wydatków reklamowych w I półroczu 2006 r. względem analogicznego okresu w roku 2005 zanotował outdoor. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 31 proc. (z ponad 377,6 mln zł do 495,4 mln). Swe udziały kosztem mediów PRO po raz kolejny straciła telewizja.
Wartość całego tortu reklamowego wzrosła z 5 687 383 976 zł w I półroczu 2005 r. do 7 264 709 978 zł w tym samym okresie 2006 r. Oznacza to wartościowy przyrost o 28 proc. Pierwsze półrocze 2006 roku, względem analogicznego okresu w roku ubiegłym, przyniosło niemalże 28 procentowy wartościowy wzrost wydatków na media PRO (prasa, radio, outdoor, kino). W tym samym czasie wydatki na telewizję wzrosły wartościowo o 27 proc.
Zmianie uległ też podział tortu reklamowego pomiędzy telewizję i media PRO. Doszło już prawie do zrównania w wydatkach na te dwie kategorie mediów: PRO – 49 proc., TV – 51 proc. Oznacza to, że media PRO kosztem telewizji zyskały 8 punktów procentowych w badanym okresie względem pierwszego półrocza 2005.
Największy przyrost zanotował outdoor – 31 proc. Na dalszych miejscach znalazły się: prasa, ze wzrostem 30 proc., telewizja - 27 proc., kino - 26 proc., radio - 20 proc. Tym samym reklama zewnętrzna zdetronizowała kino, które do tej pory notowało największe przyrosty dochodów.
Raport powstał w oparciu o dane (cennikowe, bez autopromocji) udostępnione przez Export Monitor i Media Watch.