"Ostatni Wyskok"

15 września br. rusza ogólnopolska kampania edukacyjna "Ostatni Wyskok", organizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

15.09.2005 | aktual.: 15.09.2005 09:41

Celem inicjatywy jest zwiększenie liczby osób regularnie zapinających pasy bezpieczeństwa podczas podróży samochodem. Kampania reklamowa skierowana jest do osób w wieku 18 - 24 lata, studiujących lub pracujących, często mieszkających z rodzicami, lubiących spędzać czas z przyjaciółmi, chcących żyć niezależnie. Osoby te zwykle posiadają własny, starszy samochód lub pożyczają samochód od rodziców. Śmierć wydaje im się bardzo odległa i nie spodziewają się jej! Dlatego zadaniem kampanii reklamowej jest uświadomienie, że choć tragedii nikt się nie spodziewa, to przychodzi ona nagle, więc zawsze należy zapinać pasy.

Film przypomina w charakterze i stylistyce dokument. Kamera znajduje się w samochodzie razem z bohaterami spotu i uczestniczy z nimi w wypadku. Widzimy dwoje ludzi na tylnej kanapie samochodu. Celowo pokazane zostały tylko fragmenty ich ciał, tak aby widz identyfikował się z postaciami w filmie, ale nie oceniał ich i nie wartościował. Nawet rozmowa, która toczy się między postaciami nie ma większego znaczenia. To fragment zwykłej rozmowy, którą po kinie z przyjaciółmi prowadzi każdy z nas.

Nagle zderzenie, on znika - jej wzrok mówi nam, że zniknął gdzieś z przodu. Nawet nie chcemy widzieć tego, co widzi ona. "Ostatni wyskok. Bez pasów. Zapinaj pasy. Zawsze" - brzmi hasło reklamowe. Ani dystans, ani warunki panujące na drodze, zajmowane miejsce w samochodzie, czy prędkość nie mają decydującego znaczenia, czy zapinać pasy. Zapinaj je zawsze.

Reklama prasowa będąca częścią tej kampanii, jest jeszcze bardziej dosłowna. Zobaczymy na niej zdjęcie ciała młodego człowieka wypadające przez przednią szybę samochodu. Zdjęcie wykonał Jacek Wołowski.

Kampania obejmie swoim zasięgiem telewizję (Polsat, TVP1, TVP2, Tele5, Polsat Sport, TVN, TVN24, TVN Turbo, MTV, VIVA, 4funTV, TV4), kino, Internet (Wp.pl, Onet.pl), radio (Radiostacja, PR Bis, Eska), outdoor. Reklamy zostaną umieszczone także na autobusach, billboardach, plakatach w toaletach pubów, wyświetlaczach LCD na stacjach benzynowych oraz ulotkach. Dodatkowo kampanię poparł Krajowy Duszpasterz Kierowców, korporacje taksówkowe, a także Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego.

Kampania reklamowa potrwa do 30 października. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MPG Media Planning.

Euro RSCG Warsaw, przy współpracy z ROM i agencją reklamową Lapam z Izraela przygotowały kampanię reklamową. Za działania PR i pozyskanie wsparcia dla kampanii wśród niezależnych instytucji odpowiedzialna jest agencja Sensors PR.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)