Opel stawia na internet
Opel AG zamierza rozbudować sprzedaż swych samochodów przez internet. Niemiecki koncern podpisał we wtorek w Ruesselsheim porozumienie o współpracy z potężną firmą zajmującą się usługami internetowymi AOL Time Warner Deutschland.
Opel chce zainwestować w najbliższych latach miliony marek w rozwój sprzedaży aut on line. Nieoficjalnie mówi się o 20 mln DEM. Szef Opla Carl-Peter Forster uważa, że w Europie rola internetu w handlu samochodami będzie rosła, także za sprawą jego informacyjnych funkcji.
Zgodnie z porozumieniem, AOL już we wrześniu tego roku, na inaugurację salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem, przedstawi na swej platformie internetowej pełną ofertę sprzedaży wszystkich modeli Opla. Oferta Opla zostanie połączona w sieci także z giełdą samochodową firmy AOL.
AOL i Opel będą pracowały wspólnie także nad rozwojem innych usług, ułatwiających kupno auta przez internet. Internauta będzie mógł na przykład wybrać w sieci samochód dla siebie i w internecie też śledzić jego montaż. O nawiązanie współpracy z AOL bezskutecznie zabiegał wcześniej Volkswagen. W USA z firmą AOL współpracuje już General Motors, do którego należy Opel.
W branży motoryzacyjnej dość różnie postrzegana jest przyszłość sprzedaży samochodów przez internet. Niemal wszystkie koncerny są zgodne, że internet jest ważnym środkiem przekazu informacji motoryzacyjnych i handlowych. Wielu producentów nie jest jednak pewnych, czy można przekonać klientów do dokonania całej transakcji zakupu auta w internecie, bowiem - jak uważają - zdecydowana większość potencjalnych nabywców woli kupić auto bezpośrednio u dealera. (ps)