OneCare - antywirusowy hit
W ciągu zaledwie 3 miesiąca od swojej rynkowej premiery pakiet aplikacji zabezpieczających OneCare Microsoftu stał się w USA drugim najlepiej sprzedającym się produktem tego typu - poinformowała firma analityczna NPD Group. Zdaniem ekspertów, do sukcesu koncernu z Redmond w znacznej mierze przyczyniła się niska cena OneCare.
14.08.2006 | aktual.: 14.08.2006 12:52
Z danych NPD wynika, że w lipcu OneCare ( w skład pakietu wchodzi m.in. aplikacja antywirusowa ) był drugim najchętniej kupowanym programem zabezpieczającym - jego udział w sprzedaży oszacowano na 15,4%. Pierwsze miejsce zajął zestaw aplikacji zabezpieczających firmy Symantec ( 59,8% udziału w rynku ), zaś trzecie - zestaw firmy Trend Micro ( 8,9% ).
Zdaniem analityków NPD Group, taki wynik to sukces Microsoftu - rzadko się bowiem zdarza, by debiutujący na rynku produkt tak szybko zdobył silną pozycję w swoim sektorze. Ich zdaniem, główną przyczyną dobrych wyników OneCare jest niska cena zestawu - oficjalnie Microsoft wycenia go na ok. 50 USD, jednak w wielu sklepach internetowych pakiet można kupić za ok. 20 USD.