Nvidia Quadro Plex - grafika za 17,5 tysiąca dolarów
Podczas trwających w Bostonie targów Siggraph 2006 koncern Nvidia zaprezentował dedykowany komputerowy system wizualizacji ( VCS - Visual Computing System ) o nazwie Quadro Plex 1000. Jest to zewnętrzny system do obliczeń wizualnych wykorzystujący technologię wielu procesorów graficznych.
Ma on znaleźć zastosowanie przede wszystkim w projektowaniu 3D, obróbce wideo wysokiej rozdzielczości, tworzeniu wizualizacji medycznych i naukowych czy też symulacji. Jak informuje Nvidia, system ten ma oferować "wydajność wypełniania na poziomie 80 miliardów pikseli na sekundę, wydajność geometryczną siedmiu miliardów wierzchołków na sekundę, jak również rozdzielczość do 148 megapikseli w 16 zsynchronizowanych kanałach cyfrowych i ośmiu kanałach HD SDI".
Procesory graficzne wykorzystywane przez Quadro Plex 1000 zamknięte są w szafach typu "rack" lub obudowach typu desktop. System jest kompatybilny z systemami x86 w wersji 32- i 64- bitowej z procesorami AMD i Intela, które pracują pod kontrolą Windows i Linuksa. System Quadro Plex 1000 wejdzie do sprzedaży we wrześniu 2006 r. Jego ceny mają rozpoczynać się od poziomu 17,5 tys. USD.
Więcej informacji: Nvidia Quadro Plex - http://www.nvidia.pl/page/quadroplex.html.
Oprócz tego koncern zaprezentował najnowszą wersję narzędzia dla programistów Scene Graph Software Development Kit, służącą do projektowania aplikacji 3D. Wersja oznaczona numerem 3.2 wprowadza m.in. obsługę tzw. renderingu wolumetrycznego ( używanego do wyświetlania objętościowych danych 3D ), obsługę technologii SLI oraz wsparcie dla systemu Windows Vista. NVSG 3.2 jest dostępny do pobrania ze strony http://www.developer.nvidia.com.