Nowy produkt Unilever
W czerwcu rozpoczęła się akcja promocyjna wspierająca kampanię launchową nowego produktu z portfolio Unilever Polska - Domestos Zero Kamienia.
21.06.2007 07:10
Promocja realizowana jest pod hasłem Ogólnopolskie Badanie Twardości Wody - Domestos Zero Kamienia. Za opracowanie koncepcji, kreację i realizację akcji odpowiedzialna jest agencja IQ Marketing.
W ramach akcji promocyjnej do 2 mln gospodarstw domowych, zlokalizowanych w większych miastach na terenie całej Polski, został wysłany mailing bezadresowy. Przesyłka zawiera list zapraszający do udziału w badaniu oraz tester twardości wody. Każde gospodarstwo domowe proszone jest o przesłanie SMS-em wyniku testu, wraz z kodem pocztowym oraz nazwą miasta. Wyniki testu można przesłać także za pomocą strony internetowej. Na tej podstawie zostanie stworzona pierwsza w Polsce mapa twardości wody w poszczególnych regionach. Mapę można na bieżąco przeglądać na stronie http://www.zerokamienia.pl/. Wstępne wyniki pokazują, że prawie cała Polska ma wodę twardą lub bardzo twardą. Stopień twardości wody pozwoli uzyskać informacje na temat zagrożenia związanego z rozwojem kamienia i bakterii w toalecie. Im woda jest twardsza tym w szybszym tempie osadza się kamień.
Ulotki z testerem twardości wody będą rozdawane również w wybranych salonikach prasowych InMedio i Relay oraz podczas animacji hostessowych w sieciach handlowych.
Akcja została wsparta loterią promocyjną. Zgodnie z jej zasadami w każdy poniedziałek, od 11 czerwca przez 7 kolejnych tygodni, do losowo wybranych osób, które SMS-em nadesłały wynik testu, zostanie wykonany telefon. Jeśli rozmówca będzie posiadał w danej chwili co najmniej 1 opakowanie Domestos Zero Kamienia, otrzyma wynagrodzenie za udział w badaniu w wysokości 1000 zł. Przewidzianych jest 200 takich nagród. Agencja IQ Marketing przygotowała koncepcję promocji, kreację mailingu oraz ulotek promocyjnych. Odpowiada również za opracowanie scenariusza akcji hostessowych. Akcja potrwa do 23 lipca 2007. Launch produktu Domestos Zero Kamienia został wsparty również szeroką komunikacją ATL (TV, prasa, outdoor), za jej adaptację odpowiada agencja LOWE GGK oraz Brand Support.
Za planowanie mediów odpowiada dom mediowy PHD.