Nowy kanał Disneya
The Walt Disney Co. jeszcze w tym miesiącu uruchomi interaktywny kanał podróżniczy w trybie na żądanie (video-on-demand).
Nowy Kanał będzie dostępny w sieciach kablowych Time Warner Cable Inc. i Cablevision System Corp, dzięki czemu ma dotrzeć do ponad 9 milionów widzów w USA.
Na kanale prezentowane będą produkcje oryginalne, takie jak reality show, programy odcinkowe, koncerty oraz transmisje specjalnych wydarzeń promujących parki rozrywki Disneya na Florydzie i w Kalifornii, a także podróżniczą ofertę firmy.
Dostęp do programów nadawanych na antenie stacji widzowie uzyskają za darmo. W programach tych znajdą się różne interaktywne usługi, np. możliwość uzyskania szerszych informacji za pomocą przycisków na pilocie.
W sieci Time Warner Cable, za pomocą pilota odbiorcy będą mogli zamawiać broszury, płyty DVD i inne podróżnicze informacje pocztą tradycyjną lub e-mailową. Natomiast w Cablevision widzowie korzystając z pilota będą mogli zamówić rozmowę telefoniczną z reprezentantem Disneya do spraw planowania podróży, który zadzwoni w ciągu kwadransa.
Nowy Kanał przez kilka miesięcy ubiegłego roku był testowany przez Disneya w sieci Cablevision. W trakcie tych testów monitorowano, które programy oglądali odbiorcy, które ich części przewijali, a do których wracali ponownie.
Nowy kanał debiutuje 21 maja w sieci Time Warner, a 29 maja w Cablevision. Disney w przyszłości chce, aby kanał znalazł się także w ofercie innych operatorów.