Nowy generalny sponsor PLK
Dominet Bank został generalnym sponsorem Polskiej Ligi Koszykówki.
Przez cały sezon 2005/2006 rozgrywki koszykarzy o mistrzostwo Polski będą odbywały się pod nazwą Dominet Basket Liga.
W ramach współpracy, Polska Liga Koszykówki SA otrzyma wsparcie w postaci sponsoringu bezpośredniego oraz udziału w programie pośrednictwa finansowego, zaś Dominet Bank będzie promowany w trakcie rozgrywek. Umowa pomiędzy Dominet Bankiem i PLK może zostać jednostronnie przedłużona przez bank na kolejnych 5 lat.
Na mocy umowy sponsoringowej, Dominet Bank otrzymał prawo do emisji spotu reklamowego podczas meczów oraz do zamieszczania reklam na plakatach, biletach, w publikacjach i w halach sportowych. Może także organizować konkursy i akcje promocyjne podczas rozgrywek oraz prowadzić wspólny z Ligą wortal internetowy. Dominet Basket Liga będzie też transmitowana w telewizji publicznej. Umowa z Dominet Bankiem zapewni Lidze bezpośrednie świadczenia sponsoringowe przy zachowaniu samodzielności w zarządzaniu organizacją rozgrywek. Ponadto, dzięki zapisom dotyczącym pośrednictwa finansowego poszczególne kluby będą mogły pozyskiwać dodatkowe środki ze sprzedaży i obsługi produktów finansowych Dominet Banku, np. kart kredytowych dedykowanych poszczególnym klubom. Zwiększanie ich przychodów będzie także wynikało ze wsparcia przez Dominet Bank działań sprzedażowych i marketingowych Ligi - rozszerzenia bazy kibiców, zwiększenia dochodów ze sprzedaży pamiątek klubowych oraz stworzenia systemu lojalnościowego dla posiadaczy
kart na zakup biletów na mecze nie objęte rozgrywkami Dominet Basket Ligi.
"Pozyskanie Dominet Banku jako sponsora to wielki dzień dla polskiej koszykówki. Jesteśmy przekonani, że dzięki wsparciu tak poważnej instytucji będziemy mogli efektywniej wspierać nasze drużyny. Skorzystają one m. in. na innowacyjnym programie partnerstwa finansowego, który pozwoli na samodzielny rozwój klubów. Głęboko wierzymy, że współpraca z Dominet Bankiem przełoży się na jak najlepsze wyniki sportowe zawodników oraz pozwoli na propagowanie koszykówki jako sposobu na zdrowy styl życia wśród szerszej publiczności" – powiedział Janusz Wierzbowski, prezes zarządu Polskiej Ligi Koszykówki SA.
"Umowy pośrednictwa finansowego z klubami koszykarskimi to z jednej strony sposób dla banku na zapewnienie sobie nowego kanału dystrybucji i wysokiej lojalności klientów, z drugiej - szansa dla klubów na zapewnienie sobie stałego napływu środków finansowych z przychodów ze sprzedaży produktów finansowych. To nowatorski pomysł na polskim rynku, jednakże dobrze sprawdzony w innych krajach europejskich. Startujemy dziś z kartami kredytowymi w koszykówce, nie zamierzamy jednak na tym poprzestać - chcemy rozszerzać nasze działania na inne produkty i inne dziedziny sportu" - mówi Sylwester Cacek, prezes Dominet SA i przewodniczący rady nadzorczej Dominet Banku.