Nowe tory rdzewieją
Do Darłowa nie docierają ani pociągi
pasażerskie, ani towarowe, choć w zeszłym roku kosztem 15 mln zł
wyremontowano 20-kilometrowy odcinek linii kolejowej na trasie
Sławno - Darłowo - informuje "Kurier Szczeciński".
02.12.2003 | aktual.: 02.12.2003 07:10
Niedawno odbyło się spotkanie samorządowców miast i gmin powiatu sławieńskiego oraz firm zainteresowanych przewozami kolejowymi. Dyrektor koszalińskiego "Kometalu" Janusz Stojanowski ubolewał, że firma nie może korzystać z transportu kolejowego, choć posiada w Darłowie odlewnię żeliwa, która rocznie może przewozić ponad 9 tysięcy ton towarów - relacjonuje dziennik.
Podobne problemy ma jednostka wojskowa, która drogami żelaznymi chce przewozić prawie 3 tys. ton towarów. Z kolei jedna z firm zagranicznych zrezygnowała z budowy dużego tartaku w Darłowie, gdyż nie miała zapewnionego transportu szynowego do portu, aby stąd eksportować swe wyroby z drewna.
Zebrani wystosowali pismo do ministra infrastruktury Marka Pola, w którym apelują o ponowne uruchomienie przewozów na trasie Sławno - Darłowo - pisze "KS". (PAP)