Nowe technologie w samochodzie
(fot.Delphi)
Podczas 59. Salonu samochodowego we Frankfurcie we wrześniu b.r., Delphi Automotive Systems przedstawi nowe rozwiązania dotyczące ochrony środowiska, bezpieczeństwa jazdy i technologii samochodowych systemów multimedialnych.
Jedną z prezentowanych nowości będzie system Multec DCR 1400, pierwszy system wtrysku do silników wysokoprężnych z pełnym sprzężeniem zwrotnym. Rozwiązanie wykorzystane już zostało w na początku tego roku w Fordzie Focusie TDCi oraz w Renault Clio z nowym silnikiem diesla 1.5 DCi. System ten pozwala na lepszą pracę silnika, minimalizuje hałas oraz powoduje niższe zużycie paliwa.
Poza tym Delphi zaprezentuje _ udoskonalone technologie poprawy bezpieczeństwa jazdy II generacji_ w dwóch nowych modelach studyjnych. Zintegrowany System Bezpieczeństwa II generacji (ISS - Integrated Safety System) jest rozwinięciem pomysłu pokazanego po raz pierwszy w 2000 roku. Tegoroczny model wyposażony został we wszelkie zabezpieczenia, możliwe do natychmiastowej zabudowy w produkcji masowej.
Zdaniem firmy rozwiązanie systemu pozwala producentom samochodów na wybór spośród ponad 50 rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo jazdy, do których należą nowe systemy monitorujące stopień zaangażowania kierowcy w prowadzenie pojazdu oraz aktualne warunki jazdy.
Trzeci pomysł Delphi może zainteresować miłośników nowinek technicznych. We Frankfurcie będzie można zobaczyć samochód wyposażony w magistralę MOST (Media Oriented Systems Transport) czyli w analizator mowy, zintegrowany telefon komórkowy, odbiornik telewizyjny ze zintegrowaną anteną, DVD, CD-ROM-em oraz cyfrowy odbiornik radiowy DAB (Digital Audio Broadcast). (mak)