Nowe silniki common-rail
Delphi będzie dostarczać systemy common-rail drugiej generacji do silników wysokoprężnych produkowanych przez PSA Peugeot Citroen oraz Hyundai-Kia.
18.09.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
System nazwany przez firmę Multec DCR 1400 daje możliwość skonstruowania samochodów z silnikami Diesla o osiągach równych napędowi benzynowemu, a jednocześnie charakteryzujących się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji szkodliwych związków w spalinach.
W sierpniu br. rozpoczęto wytwarzanie układów dla silnika Kia KJ 2,9, montowanego w modelach Carnival i Terran. Pod koniec 2001 r. PSA Peugeot Citroen uruchomi produkcję szesnastozaworowego silnika o pojemności 1,4 l, a na początek 2002 r. fabrykę mają opuszczać silniki o pojemności 1,6 litra.
Obecnie system Multec DCR 1400 występuje w silnikach montowanych w Renaulta Clio i Fordzie Focusie TDCi.
Multec DCR 1400 to pierwszy system bezpośredniego wtrysku do silnika wysokoprężnego, umożliwiający realizację sterowania w pętli zamkniętej - wyjaśnia Delphi. Dzięki systemowi tak zwanego sterowania akcelerometrycznego APC (Accelerometer Pilot Control) układ sterowania i kontroli silnika może monitorować jakość procesu spalania mieszanki. Dane z systemu APC umożliwiają dostosowywanie parametrów wtrysku do chwilowych warunków pracy silnika.
Firma Delphi ma 15% obliczanego na 4,9 mld USD europejskiego rynku układów wtryskowych do silników Diesla. W technologie dieslowskie Delphi zainwestowała do tej pory ponad 1 mld USD. (mak)