Nowe IAB Polska

Prezesem zarządu IAB Polska został wczoraj Michał Tober, kierownik Biura Sprzedaży dla Klientów Korporacyjnych Wirtualnej Polski.

Wczoraj odbyło się pierwsze posiedzenie rady nadzorczej Związku Pracodawców IAB Polska. Zmiany w organizacji branżowej były przygotowywane od kilku miesięcy. W skład rady nadzorczej i zarządu weszli przedstawiciele największych polskich firm internetowych.

W skład rady nadzorczej IAB Polska weszli: Dominik Kaznowski, przewodniczący (Agora), Michał Kreczmar, wiceprzewodniczący (IDG), Jacek Makowski, wiceprzewodniczący (Onet.pl), Joanna Pawlak (Wirtualna Polska), Krzysztof Golonka (Ad.Net), Marcin Woźniak (ARBOmedia) oraz Karol Kowalski (IDM Net). Na posiedzeniu rady nie był obecny przedstawiciel portalu Interia.pl.

W skład zarządu weszli: Michał Tober, prezes (Wirtualna Polska), Robert Biegaj (Agora), Piotr Kowalczyk (Onet.pl), Gwidon Humeniuk (Ad.Net) oraz Bartosz Drozdowski (ARBOmedia).

Jak podano w komunikacie powołanie członków rady nadzorczej i zarządu to kolejny etap budowania silnej, internetowej organizacji branżowej na wzór IAB Europe i IAB US. Poza zmianami organizacyjnymi, zmienił się także system finansowania Związku. Pozwoli to na rozszerzenie działalności promującej internet jako element media-mix oraz aktywniejszą współprace międzynarodową. Plany polskiego oddziału IAB w tym roku obejmują utworzenie biura, zatrudnienie dyrektora generalnego oraz rozpoczęcie przyjmowania nowych członków.

Obecnie członkami zwyczajnymi IAB Polska są: Agora SA, Grupa Onet.pl SA, Wirtualna Polska SA, Interia.pl SA, Ad.Net SA, ARBOmedia Polska Sp. z o.o., Internetowy Dom Mediowy Net Sp. z o.o. oraz International Data Group Poland SA.

Członkowie nadzwyczajni IAB Polska (nie posiadający prawa głosu) to Ffcreation M. Piotrowski i M. Piotrowska Sp. j., K2 Internet SA, "Money.pl" Sp. z o.o., "Opcom" s.c., Polskie Badania Internetu Sp. z o.o., Inovattek Sp. z o. o.

Interactive Advertising Bureau to założona w 1996 roku w USA organizacja zrzeszająca podmioty rynku interaktywnego. Obecnie działa w kilkudziesięciu krajach na świecie. Na polskim rynku IAB istnieje od 2000 roku. Główne zadania IAB to szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania Internetu. IAB ma za zadanie informować o jego potencjale reklamowym, pokazywać skuteczne rozwiązania, tworzyć i prezentować standardy jakościowe, uświadamiać klientom, czego powinni oczekiwać od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymagania powinni stawiać agencjom, świadczącym te usługi.

Źródło artykułu: WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Młody strażak nie żyje. Koledzy oddali mu hołd
Młody strażak nie żyje. Koledzy oddali mu hołd
Niemcy zostały w tyle. Oporny rozwój cyfryzacji
Niemcy zostały w tyle. Oporny rozwój cyfryzacji
Zabójstwo 16-latki z Mławy. Jest decyzja sądu ws. podejrzanego
Zabójstwo 16-latki z Mławy. Jest decyzja sądu ws. podejrzanego
Nietypowa kradzież w Teksasie. Zdemolowali sklep, zgubili bankomat
Nietypowa kradzież w Teksasie. Zdemolowali sklep, zgubili bankomat
Kompletnie pijany wsiadł za kółko. W porę zareagowali inni kierowcy
Kompletnie pijany wsiadł za kółko. W porę zareagowali inni kierowcy
Pierwsze wybory od 1969 roku. Wyjątkowa chwila w Somalii
Pierwsze wybory od 1969 roku. Wyjątkowa chwila w Somalii
Katastrofa azerskiego samolotu. Rosja nie uniknie odpowiedzialności?
Katastrofa azerskiego samolotu. Rosja nie uniknie odpowiedzialności?
Odtrąbiono sukces. Izrael: zabiliśmy kluczowego członka irańskich sił
Odtrąbiono sukces. Izrael: zabiliśmy kluczowego członka irańskich sił
Zmarła po zatruciu czadem. Pomocy potrzebowali też ratownicy
Zmarła po zatruciu czadem. Pomocy potrzebowali też ratownicy
Tam wylądowały balony przemytnicze. Nowe informacje
Tam wylądowały balony przemytnicze. Nowe informacje
Tyle wydało miasto na oświetlenie ulic Warszawy w najdłuższą noc w roku. Są dane
Tyle wydało miasto na oświetlenie ulic Warszawy w najdłuższą noc w roku. Są dane
Pożar na A2. Spłonęła naczepa z owocami
Pożar na A2. Spłonęła naczepa z owocami