Nowe IAB Polska
Prezesem zarządu IAB Polska został wczoraj Michał Tober, kierownik Biura Sprzedaży dla Klientów Korporacyjnych Wirtualnej Polski.
27.09.2006 03:30
Wczoraj odbyło się pierwsze posiedzenie rady nadzorczej Związku Pracodawców IAB Polska. Zmiany w organizacji branżowej były przygotowywane od kilku miesięcy. W skład rady nadzorczej i zarządu weszli przedstawiciele największych polskich firm internetowych.
W skład rady nadzorczej IAB Polska weszli: Dominik Kaznowski, przewodniczący (Agora), Michał Kreczmar, wiceprzewodniczący (IDG), Jacek Makowski, wiceprzewodniczący (Onet.pl), Joanna Pawlak (Wirtualna Polska), Krzysztof Golonka (Ad.Net), Marcin Woźniak (ARBOmedia) oraz Karol Kowalski (IDM Net). Na posiedzeniu rady nie był obecny przedstawiciel portalu Interia.pl.
W skład zarządu weszli: Michał Tober, prezes (Wirtualna Polska), Robert Biegaj (Agora), Piotr Kowalczyk (Onet.pl), Gwidon Humeniuk (Ad.Net) oraz Bartosz Drozdowski (ARBOmedia).
Jak podano w komunikacie powołanie członków rady nadzorczej i zarządu to kolejny etap budowania silnej, internetowej organizacji branżowej na wzór IAB Europe i IAB US. Poza zmianami organizacyjnymi, zmienił się także system finansowania Związku. Pozwoli to na rozszerzenie działalności promującej internet jako element media-mix oraz aktywniejszą współprace międzynarodową. Plany polskiego oddziału IAB w tym roku obejmują utworzenie biura, zatrudnienie dyrektora generalnego oraz rozpoczęcie przyjmowania nowych członków.
Obecnie członkami zwyczajnymi IAB Polska są: Agora SA, Grupa Onet.pl SA, Wirtualna Polska SA, Interia.pl SA, Ad.Net SA, ARBOmedia Polska Sp. z o.o., Internetowy Dom Mediowy Net Sp. z o.o. oraz International Data Group Poland SA.
Członkowie nadzwyczajni IAB Polska (nie posiadający prawa głosu) to Ffcreation M. Piotrowski i M. Piotrowska Sp. j., K2 Internet SA, "Money.pl" Sp. z o.o., "Opcom" s.c., Polskie Badania Internetu Sp. z o.o., Inovattek Sp. z o. o.
Interactive Advertising Bureau to założona w 1996 roku w USA organizacja zrzeszająca podmioty rynku interaktywnego. Obecnie działa w kilkudziesięciu krajach na świecie. Na polskim rynku IAB istnieje od 2000 roku. Główne zadania IAB to szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania Internetu. IAB ma za zadanie informować o jego potencjale reklamowym, pokazywać skuteczne rozwiązania, tworzyć i prezentować standardy jakościowe, uświadamiać klientom, czego powinni oczekiwać od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymagania powinni stawiać agencjom, świadczącym te usługi.