Nowa 'Polska Zbrojna'
Nowa szata graficzna, zwiększona objętość, poszerzona tematyka - tak scharakteryzować można tygodnik 'Polska Zbrojna'.
01.02.2007 07:10
Tygodnik jest wydawany przez powstałą 1 stycznia br. Redakcję Wojskową, którą utworzyło Ministerstwo Obrony Narodowej (poprzedni wydawca - Dom Wydawniczy 'Bellona').
Pierwszy numer czasopisma dzisiaj dotrze do jednostek i instytucji wojskowych oraz punktów sprzedaży.
„Polska Zbrojna” jest najbardziej znanym pismem wojskowym w Polsce. Tygodnik skierowany jest do czytelników interesujących się sprawami polskiej armii i szeroko rozumianej obronności państwa – do żołnierzy zawodowych, pracowników wojska, rodzin i emerytów wojskowych oraz wszystkich, którzy wojsko… kochają. W piśmie można przeczytać o problemach i sukcesach wojska, o ćwiczeniach jednostek poszczególnych rodzajów sił zbrojnych, służbie polskich żołnierzy w misjach pokojowych i stabilizacyjnych, o innych armiach świata, polityce, tradycji, o życiu w garnizonach . Na łamach tygodnika znaleźć można również porady prawne, informacje sportowe, ciekawostki z zakresu techniki wojskowej i militariów.
Decyzja Ministra Obrony Narodowej o utworzeniu Redakcji Wojskowej i reformie czasopism wydawanych przez resort tworzy spójny system wydawniczym. Od dwóch tygodni dostępna jest już gazeta internetowa www.zolnierz-polski.pl , obecnie ukazał się tygodnik „Polska Zbrojna”, a w drugiej połowie lutego pojawi się nowy miesięcznik specjalistyczno – szkoleniowy „Przegląd Sił Zbrojnych. Redakcja wydaje też naukowy kwartalnik - „Myśl Wojskową” i wewnętrzny Biuletyn Sztabu Generalnego WP. Czasopisma te przygotowuje 55 – osobowy zespół (dziennikarze, korekta, skład itp.) , który powstał z przekształcenia kilku redakcji wojskowych.
Nowy kształt graficzny tygodnika „Polska Zbrojna” (a także miesięcznika „Przegląd Sił Zbrojnych” i kwartalnika „Myśl Wojskowa”) opracował Łukasz Kaugan, CaStudio. Tygodnik ukazuje się w nakładzie 19,5 tys. egzemplarzy, z których zdecydowana większość trafia bezpośrednio do jednostek wojskowych.