Nowa gazeta bezpłatna
Polskapresse wchodzi na rynek prasy bezpłatnej. Od czwartku w Warszawie ukazywać się będzie kolejna bezpłatna gazeta pt. "Echa miasta".
16.06.2005 09:00
Poinformował o tym Wirtualnemedia.pl w środę członek zarządu ds. redakcyjnych wydającej ją firmy Madia4mat, Maciej Siembieda, były redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego".
Gazeta najpierw ukaże się w Warszawie w nakładzie 200 tys. egzemplarzy; tydzień później w Katowicach, Krakowie i Trójmieście. Łącznie ma osiągnąć nakład w wysokości 700 tys. egzemplarzy.
Redaktorami naczelnymi "Echa Miasta" są: W Warszawie - Łukasz Witkowski, w Katowicach - Jarosław Gibas, w Trójmieście - Marcin Dybuk i w Krakowie - Rafał Wietoszko.
"Echo Miasta" jest gazetą lokalną, w całości dedykowaną miastu, w którym się ukazuje. Linia programowa tytułu zakłada pomoc w rozwoju miasta, promowanie pozytywnych zjawisk, pomysłów i osobowości, ale rownież przeciwdziałanie wszystkiemu, co szkodzi miastu i jego mieszkańcom. Redakcja stanowczo rezygnuje z dziennikarstwa tropiącego i poszukującego sensacji za wszelką cenę na rzecz informacji rzetelnych i ciekawych. W "Echu" będą newsy i sensacje, ale naturalne: pisane przez życie. W każdym z miast czuwa nad tym redaktor naczelny oraz zespół doświadczonych reporterów - zatrudnionych na etatach, wysoko wynagaradzanych i wyposażonych w profesjonalny sprzęt dziennikarski - informuje Maciej Siembieda.
Gazeta będzie rozdawana na ulicach.
Na polskim rynku są już m.in. dwa bezpłatne dzienniki: "Metro", "Metropol" i ukazujący się dwa razy w tygodniu "Dzień Dobry". Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w kwietniu rozpowszechniono średnio ogółem ponad 354 tys. egzemplarzy "Metra", 255 tys. "Metropolu" i 454 tys. egz. "Dzień Dobry".