Notebook dla każdego
Krajowy rynek notebooków rośnie w zawrotnym
tempie, a producenci prześcigają się w promocjach, by przekonać do
siebie klientów. Ceny spadają w zawrotnym tempie - pisze "Gazeta
Prawna" w obszernym raporcie poświęconym przenośnym komputerom.
Ich rynek w Polsce wzrasta rokrocznie w tempie przekraczającym 30%.
06.10.2005 | aktual.: 06.10.2005 07:38
Wybór małej firmy i użytkownika indywidualnego determinowany jest nadal głównie ceną i marką producenta. Parametry techniczne często schodzą na drugi plan. Klienci kupują też komputery bez systemu operacyjnego Windows. Oznacza to zazwyczaj kilkaset złotych oszczędności w cenie całego komputera.
Głównym kryterium pozostaje cena. Sukces Acera to efekt połączenia korzystnej ceny z interesującymi konfiguracjami i znaną marką. Podobny tropem podąża np. Fujitsu-Siemens Computer. W przypadku zbliżonej ceny, klienci zaczynają porównywać konfigurację - mówi Jarosław Smulski, analityk IDC Central Europe.
Markowy notebook można kupić w ofertach promocyjnych za niespełna 2 tys. złotych. Jeszcze rok temu taka cena byłaby niewyobrażalna. Producenci ostrzegają jednak, że taniej już nie będzie. W przyszłym roku może nawet wystąpić lekki wzrost- mówi Robert Grosiak, product manager w polskim oddziale Fujitsu-Siemens Computer. (PAP)