Nikolski: kampania jest barwna
"Zelektryzowanie kampanii referendalnej to rola
wszystkich, którzy tę kampanię prowadzą" - powiedział w
Sejmie minister ds. referendum europejskiego Lech Nikolski. Ministra pytał Robert Smoleń (SLD), który chciał wiedzieć, czy
rząd przez te ostatnie dwa tygodnie, które zostały do referendum,
"zelektryzuje swoją kampanię".
21.05.2003 14:50
Według Nikolskiego kampania przedreferendalna w Polsce "jest barwna" i obecnie ukierunkowana głównie na zachęcanie Polaków do pójścia na referendum.
Minister wymieniał, co rząd już zrobił w ramach swojej kampanii i jakie działania jeszcze zaplanował. "Od początku maja przedstawiciele rządu odwiedzili już ponad 150 miejscowości w całym kraju, a drugie tyle zamierzają jeszcze odwiedzić do referendum" - poinformował.
Ponadto, zdaniem Nikolskiego, rząd przygotuje cykl informacyjny w mediach, w którym eksperci będą odpowiadać na najczęściej zadawane politykom w czasie kampanii pytania.
"Zarządziliśmy też dodruk cieszących się największym zainteresowaniem publikacji dotyczących integracji, które właśnie są rozsyłane do wszystkich miejscowości" - zapewniał minister.
Nikolski powiedział też, że rząd planuje na kilka dni przed ciszą wyborczą wysłać do 12 mln polskich rodzin krótką syntetyczną informację o integracji z UE.
Według ministra wśród Polaków wzrasta zainteresowanie udziałem w referendum, jak i wiedza na temat integracji. Nikolski powoływał się na badania, z których wynika, że w niektórych środowiskach ta wiedza jest najwyższa spośród wszystkich krajów kandydujących do UE. "Co oczywiście nie znaczy, że każdy obywatel wie wszystko w tej sprawie" - dodał.