PolskaNieetyczne reklamy

Nieetyczne reklamy

Reklamodawcy nie mogą kierować się wyłącznie
chęcią zysku. Obowiązują ich zasady uczciwości. Za ich złamanie
konsekwencje może ponieść Media Markt, jedna z największych sieci
sprzedaży sprzętu RTV i AGD - pisze "Rzeczpospolita".

08.01.2005 | aktual.: 08.01.2005 08:22

"Nie dla idiotów" - to hasło kampanii reklamowej potentata handlowego skłoniło w piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do wszczęcia postępowania o naruszanie dobrych obyczajów. O oszukańcze sztuczki w Niemczech oskarża Media Markt Federalne Zjednoczenie Organizacji Ochrony Konsumenta. Według niego podczas wyprzedaży ceny są wyższe, niż były wcześniej. Przedstawiciel Media Markt odrzuca wszelkie zarzuty, twierdząc, że firma nie stosuje żadnych "tanich trików". Innego zdania są klienci Media Markt. Niektórzy przedstawiają konkretne dowody niższych niż przed promocją cen - informuje "Rzeczpospolita".

Media Markt to tylko jedna z wielu firm, którym zarzuca się stosowanie nieetycznych chwytów. Wątpliwości budzą m.in. akcje promocyjne Telekomunikacji Polskiej SA, producentów niektórych leków, deweloperów - dodaje dziennik.

W ubiegłym roku UOKiK wszczął około 120 postępowań dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd oraz naruszania obowiązku udzielania rzetelnej, pełnej informacji przez przedsiębiorców. Jak podkreśla Ewa Kubis, wiceprezes UOKiK, urząd takie praktyki stara się karać, między innymi przez ich nagłośnienie. Ale zależy nam też na promocji etycznych zachowań przedsiębiorców oraz stosowanych przez nich samooregulacji - dodaje wiceprezes.

Formą samoregulacji branży reklamowej ma być kodeks etyki, który powinien być gotowy w maju - informuje "Rzeczpospolita".

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)