Niedostatek informacji na temat Internetu
Polscy przedsiębiorcy uważają Internet za gorsze od tradycyjnych medium promocji. Jednocześnie brakuje im wiedzy, jak można wykorzystać sieć do celów komercyjnych, wynika z badań Katedry Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Zdecydowanie lepiej i nieco lepiej niż media tradycyjne ocenia Internet tylko 24,1 proc. ankietowanych firm. Dwukrotnie większa (48,4 proc.) jest grupa przedsiębiorców uznających wyższość mediów tradycyjnych a 15,6 proc. ocenia potencjał sieci jako porównywalny z mediami tradycyjnymi.
Niemal wszystkie badane firmy twierdzą jednak, że już teraz polskie przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać Internet do własnych celów - napisano w komentarzu do badań.
53,4 proc. badanych firm zdecydowanie twierdzi, że zamierza wykorzystywać Internet w najbliższym czasie do promocji swoich produktów. Raczej zamierza to robić 22 proc., a sceptycznie do wykorzystania Internetu do reklamy podchodzi 8,9 proc. ankietowanych.
Niedostatek informacji na temat samego Internetu odczuwa 47,6 proc. badanych firm a 55,3 proc. uważa, że brakuje im wyczerpujących informacji na temat możliwości wykorzystania Internetu w biznesie.
Zdaniem 73,2 proc. badanych Internet ma przewagę nad innymi sposobami komunikacji. Jednocześnie blisko dwie trzecie badanych (62,8 proc.) uważa, że możliwości wykorzystania tego medium są jak na razie ograniczone.
96 proc. firm twierdzi, że Internet będzie bardzo ważny w przyszłości. Powszechnie też uznaje się (96,7 proc.), że polskie firmy już obecnie powinny wykorzystywać Internet do realizacji własnych celów.
W badaniu przeprowadzonym przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie udział wzięło blisko 500 firm mających dostęp do internetu. (ej)