Trwa ładowanie...
d3krsbu

Niedostatek informacji na temat Internetu

Polscy przedsiębiorcy uważają Internet za gorsze od tradycyjnych medium promocji. Jednocześnie brakuje im wiedzy, jak można wykorzystać sieć do celów komercyjnych, wynika z badań Katedry Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

d3krsbu
d3krsbu

Zdecydowanie lepiej i nieco lepiej niż media tradycyjne ocenia Internet tylko 24,1 proc. ankietowanych firm. Dwukrotnie większa (48,4 proc.) jest grupa przedsiębiorców uznających wyższość mediów tradycyjnych a 15,6 proc. ocenia potencjał sieci jako porównywalny z mediami tradycyjnymi.

Niemal wszystkie badane firmy twierdzą jednak, że już teraz polskie przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać Internet do własnych celów - napisano w komentarzu do badań.

53,4 proc. badanych firm zdecydowanie twierdzi, że zamierza wykorzystywać Internet w najbliższym czasie do promocji swoich produktów. Raczej zamierza to robić 22 proc., a sceptycznie do wykorzystania Internetu do reklamy podchodzi 8,9 proc. ankietowanych.

Niedostatek informacji na temat samego Internetu odczuwa 47,6 proc. badanych firm a 55,3 proc. uważa, że brakuje im wyczerpujących informacji na temat możliwości wykorzystania Internetu w biznesie.

d3krsbu

Zdaniem 73,2 proc. badanych Internet ma przewagę nad innymi sposobami komunikacji. Jednocześnie blisko dwie trzecie badanych (62,8 proc.) uważa, że możliwości wykorzystania tego medium są jak na razie ograniczone.

96 proc. firm twierdzi, że Internet będzie bardzo ważny w przyszłości. Powszechnie też uznaje się (96,7 proc.), że polskie firmy już obecnie powinny wykorzystywać Internet do realizacji własnych celów.

W badaniu przeprowadzonym przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie udział wzięło blisko 500 firm mających dostęp do internetu. (ej)

d3krsbu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3krsbu
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj