Nie wylewamy za kołnierz
"Gazeta Wyborcza" pisze, że w zeszłym roku Polacy wydali na wódkę 7 mld zł - mniej więcej tyle, ile na chleb. Według prognoz stowarzyszenia producentów alkoholu Polska Wódka, w tym roku wypijemy w postaci wódki ponad 100 mln litrów spirytusu.
11.07.2007 | aktual.: 11.07.2007 08:07
40-procentowy alkohol powoli odzyskuje popularność wśród Polaków, którzy w latach dziewięćdziesiątych przerzucili się na piwo - podkreśla gazeta. Wciąż jednak poziom produkcji z lat osiemdziesiątych jest poza zasięgiem. Wtedy rocznie Polacy wychylali ok. 400 mln litrów spirytusu.
Dziennik zaznacza jednak, że producenci polskiej wódki nie ograniczają się do rodzimego rynku. Wśród trzydziestu najlepiej sprzedających się marek alkoholu, aż sześć pochodzi z nad Wisły - podkreśla gazeta. Tradycyjne rynki zbytu to Europa i Ameryka Północna, ale coraz bardziej liczą się nowe kierunki, przede wszystkim Chiny. Tam wyborowa jest najchętniej importowaną wódką, zaraz po szwedzkim Absolucie - pisze "Wyborcza". (IAR)